Anbefalte innlegg

Tut å kjør sier nå jeg bare da: smil : sitter å leser litt her, og må si det var mange meninger gitt.

Ikke vanskelig å se hvem som kjører Q og hvem som har esp.

Jeg er kanskje ikke så veldig erfaren når det gjelder akkurat dette team, men sier meg enig med Pål jeg da: vinke :

Bruk hue, så går det som regel bra...som regel...

 

Hilsen en med nyinnkjøpt bil med ESP: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må jeg nok si meg enig i hva runar sier. Det er ikke tvil i hva som er artigst,men jeg har testet med og uten esp på funåsdalen(snø) og rudskogen(regn) å jeg må si at jeg er kraftig imponert over hvor godt esp virker.

Etter nedbremsing på langstrekket på ruskogen ga jeg full gass med esp inne og det var ikke nubbetjangs og få bilen til å gå noen andre vei en dit rattet pekte. det samme var på snø.

Men med litt aktiv kjøring og en dyktig sjåfør så er nok avslått esp det desidert mest spennende valget.

 

Ja det er mulig det, jeg trur ikke at det går an å komme frem til enighet når det gjelder dette.

Jeg for min del har en bil som er quattro og en med esp. Jeg bor langt ute på bygda med bratte, glatte og ubrøtte veier. Etter min menig så er det ikke noe å sammenligne en gang, på slike veier. Quattroen er helt totalt overlegen, det er liksom bare til å finne riktig gear, og gi gass.

 

Men jeg er enig i att å kjøre en bil med quattro og å holde den på veien når man for en sladd, ja det skal litt trening til. Det er ikke noe for en på 70 år, jeg for min del er 43 år. Men nå regnes kanskje jeg som en agresiv sjåfør?

 

Men hvis man holder seg til store byer osv, og man kjører som om man er 70-80 år, ja da spiller det ingen rolle hvad man har.

 

Så mine erfaringer på slike veier som vi har langt ute på byggda, er ikke noe å diskutere, det er quattro (men ja det stilles litt andre krav til sjåføren hvis man skal bruke systemet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er en påstand jeg kunne forestillt meg og hørt fra en som har passert panikkalder for lenge siden , dvs .. Gubbe, ESP passer nok best til han :D

Quattro er og blir Overlegent!!! :tilber:

 

Nå sammenlignes det mye epler og pærer her... Hva er best av quattro og esp mht å unngå uhell? - Jo det er quattro fordi det er så kult... ;)

 

Hvis man hadde statistikk på hvilke biler som er innblandet i utforkjøringer og sammenlignet biler med esp og uten quattro og uten esp og med quattro, så tipper jeg tallenes tale hadde vært klar.

 

Ikke for å være moralist, men de er vel de som sier at kun andre kjører av veien som nettopp klarer dette selv. "Det skjer ikke meg" mentaliteten er vel årsaken til de fleste dødsulykker med sjåførfeil dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for all del gutter.. (jenter?) Dere trenger da ikke å være sure, og sære bare fordi dere ikke har quattro : haha :

 

Det er overlegent, men alt til sin bruk.. Min far kjører Passat 2003, han har prøvd flere quattroer i familien, og han vet hva han skal ha neste gang:) han er forresten over 60. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bil med både quattro og ESP. Quattro gir bilen bedre fremkommelighet og gjør bilen mer morsom å kjøre, men tviler på at kjøringen blir spesielt tryggere av det.. Er du ute etter en bil som skal være tryggest mulig og må velge mellom ESP og 4WD så er det ESP som gjelder.

 

Det var faktisk noe om dette med 4WD i media for noen uker tilbake. I følge forsikringsselskapene så var 4WD biler var oftere i ulykker enn biler med FWD..

 

Her er litt info om økt sikkerhet når en har ESP (antiskrens) i bilen:

http://www.vegvesen.no/sikkerbil/antiskrens.stm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Correct me if I'm wrong, men nå er det vel vitterligen ESP på Quattro-bilene også..?

 

Så spørsmålet må nå bli Quattro med ESP utkoblet, vs. fremhjulstrekker med ESP inne?

 

Fattern sin '04 A4 har nå ihvertfall både Quattro og ESP :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bil med både quattro og ESP. Quattro gir bilen bedre fremkommelighet og gjør bilen mer morsom å kjøre, men tviler på at kjøringen blir spesielt tryggere av det.. Er du ute etter en bil som skal være tryggest mulig og må velge mellom ESP og 4WD så er det ESP som gjelder.

 

Det var faktisk noe om dette med 4WD i media for noen uker tilbake. I følge forsikringsselskapene så var 4WD biler var oftere i ulykker enn biler med FWD..

 

Her er litt info om økt sikkerhet når en har ESP (antiskrens) i bilen:

http://www.vegvesen.no/sikkerbil/antiskrens.stm

Det er ein grunn til at 4wd biler er dyrare å forsikre enn fwd... ;)

ESP på a4`n er heilt sjef, kvifor ta berre ein av delene, når ein kan få begge.

 

Du tar deg bedre fram med 4wd, men farten er ofte høgare, og det kan gå veldig mykje meir galt dersom det skjer noke da.

 

ESP er ihvertfall heilt KONGE på kjørestabilitet og kjøresikkerthet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart hvordan folk forbarmer det de har på sin egen bil.. ;) Tyder jo bare på at de som har quattro er fornøyd med det, og de som ikke har det, kompanserer på annet vis.. :P

 

Uansett, det blir som mange sier, best er jo subjektivt.. Dersom noen synes at ESP er sikrere enn quattro skal jeg ikke nekte de å mene det, men å mene at fremkommeligheten er bedre med ESP blir bare for dumt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart hvordan folk forbarmer det de har på sin egen bil.. ;) Tyder jo bare på at de som har quattro er fornøyd med det, og de som ikke har det, kompanserer på annet vis.. :P

 

Uansett, det blir som mange sier, best er jo subjektivt.. Dersom noen synes at ESP er sikrere enn quattro skal jeg ikke nekte de å mene det, men å mene at fremkommeligheten er bedre med ESP blir bare for dumt..

 

Det henger vel litt sammen med at de som kjører 94 Audi S4 ikke vurderer en 2006 A6 med fwd og omvendt ;)

 

Det er vel ingen som har hevdet at fremkommerligheten er bedre med esp enn quattro her, bare folk som mener quattro er sikrere på vinterstid enn esp, noe det altså ikke er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart hvordan folk forbarmer det de har på sin egen bil.. ;) Tyder jo bare på at de som har quattro er fornøyd med det, og de som ikke har det, kompanserer på annet vis.. :P

 

He he.. well said!

Det virker litt sånn ja.

 

Jeg synes uansett at det er mye tryggere å kjøre med quattro (gjerne med ESP'n slått på) kontra FWD om vinteren.

Spesiellt når det er litt slapseføre osv.

 

Og man trenger ikke å kjøre fortere kun fordi man har 4WD..... (ref. flere ulykker med 4WD-biler)

Det gjelder å bruke hodet litt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart hvordan folk forbarmer det de har på sin egen bil.. ;) Tyder jo bare på at de som har quattro er fornøyd med det, og de som ikke har det, kompanserer på annet vis.. :P

 

Uansett, det blir som mange sier, best er jo subjektivt.. Dersom noen synes at ESP er sikrere enn quattro skal jeg ikke nekte de å mene det, men å mene at fremkommeligheten er bedre med ESP blir bare for dumt..

Eg har begge deler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.