#1 Skrevet September 25, 2006 Har noen peiling på hva dette er. Har netopp kjøpt en 2005 VW Touareg R5. Da jeg tok av oljelokket så var det seigt gul/hvit (snørrete) konsistens under lokket og nedover i oljerøret. Lurer på om det kan være noe kondens. Noe tips på hvordan jeg får det bort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2006 Har noen peiling på hva dette er.Har netopp kjøpt en 2005 VW Touareg R5. Da jeg tok av oljelokket så var det seigt gul/hvit (snørrete) konsistens under lokket og nedover i oljerøret. Lurer på om det kan være noe kondens. Noe tips på hvordan jeg får det bort? Kan i værste fall være en gåen topp pakning, det kan også bare være et tegn på at bilen har gått mye småkjøring og "aldri" hatt varm motor. Få på ny olje og kjøre en lengre tur så motor får blitt god å varm i litt lengre tid. Da skal dette forsvinne av seg selv. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2006 Ofte så er det bare kondens, ikke unormalt. Vært borti det på alle mine biler. Som skrevet over her, skift olje så blir det borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2006 Ganske normalt å se dette på motorer som har "oljerør" og ikke påfyllingslokk rett på toppdekselet. Det skal en god stund med driftstemperatur på motoren til (les: langkjøring) før dette forsvinner.. De motorene som har lokket rett på toppdekselet har ikke så ofte dette, rett og slett siden temperaturen fort blir høy nok til at vannet fordamper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2006 Er oljeskiftexpressen i Oslo/Kirkeveien et greit sted å skifte olje og filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...