2.0TFSI: merkbar kvikkere ved lav temperatur

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Etter å ha kommet fra en 1.8T motor, synes jeg at det er merkbar forskjell i ytelsen på min 2.0TFSI når det er lav temperatur ute(under 10 grader). Er det noen her inne med samme erfaring?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle biler, kanskje spesiellt turbobiler, går teoretisk bedre, jo kaldere luft den suger inn.:)

Enkelt sagt, jo kaldere det blir, jo mer trekker luftmolekylene seg sammen, dvs at når kald luft kommer inn i forbrenningskammre, vil der være mer luft til å komprimere/ekspandere, enn om den var varm i utgangangspunktet .

Det er derfor vi bruker intercoolere på turbobiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle biler, kanskje spesiellt turbobiler, går teoretisk bedre, jo kaldere luft den suger inn.:)

Enkelt sagt, jo kaldere det blir, jo mer trekker luftmolekylene seg sammen, dvs at når kald luft kommer inn i forbrenningskammre, vil der være mer luft til å komprimere/ekspandere, enn om den var varm i utgangangspunktet .

Det er derfor vi bruker intercoolere på turbobiler.

 

Og gjerne bytter ut den orginale lille til større frontmonterte. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og gjerne bytter ut den orginale lille til større frontmonterte. ;)

 

Ja noen kan ikke få det kaldt nok. som Tommen her. For meg holder det med chip og filter:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,jeg har faktisk org ic jeg,klarer meg med den så lenge. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.