#1 Skrevet September 27, 2006 Etter å ha slitt rævhårene av oss med å bytte demperne på en Passat G60, så er jeg lettere bekymret over å bytte de på min Golf -99 1.6. På Passaten var demperne løse, og stod "skrudd" med ei hylse nedi fjerbeinet. Denne hylsa hadde selvsagt rustet fast etter nærmere 100 år med salt og shait og selv etter varming med flammekaster slapp de ikke taket. Hvordan er dette på min bil? Er det samme opplegget? Ut med fjærbeinet, fast i skrustikke, største rørtanga i byen så får man skrudd løs demperen fra fjæbeinet?? Og spesiallverktøyet på toppen av demperen, hvor får man tak i da? Stemmer jo ikke med de jeg allerede har til VAG ifra biltema..urg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2006 Så å si helt sikker på at det er annerledes patent på golf 4. Demperen er "klemt" fast i navet da navet er kløyvet og har en gjennomgående bolt som klemmer den fast. Den spesialmutteren i topp opphørte også på golf 3. Vanlig mutter og spor midt i demperen for å holde igjen på golf 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...