#1 Skrevet September 27, 2006 Har søkt rundt på forumet, men folk kommer liksom aldri helt fram til hvordan det skal gjøres, uten å blande inn 200 og biler uten klima.. Bilen det gjelder er altså en '92 modell Audi S4 sedan (C4), med klima-anlegg. Kupevifta mi virker altså ikke. Den kan begynne å snurre rundt dersom jeg slår utenpå viftehuset i motorrommet, men jeg hører at den subber i noe, og det er bare så vidt den går rundt. Noen ganger begynner den plutselig å blåse når jeg svinger til høyre, men stopper igjen med en gang jeg retter opp rattet. Jeg har kjøpt ny viftemotor (med blader) men har noen spørsmål: 1. Er det virkelig vifte-motoren som er gåen ? Mtp symptomene over. 2. Er det noe mer jeg "bør" bytte samtidig som vifta ? (noe filter eller noe annet? Børster ?) 3. Slik jeg har forstått det så er det to måter å bytte vifta på.. - Nr 1 er å demontere nedre del av dashbord + midtkonsoll for å nå tak i å løsne hele vifte-huset (som selvfølgelig er festet innenfra). Så kan man (kanskje) klare å løfte opp viftehuset nok til å få delt det, uten å koble fra kjølevanns-slanger. - Nr 2 er en metode jeg fant på NordicAudi-forumet. Kalles bare "ful-metoden" Noe å anbefale ? Mye enklere iallefall.. http://forums.audiworld.com/a6100/msgs/41266.phtml http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A80&Number=452307 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2006 Ingen som har noe formening ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2006 Ingen som har noe formening ? Er varmeregisteret i viftehuset like gammelt som bilen? I så fall ville jeg tatt jobben med å ta ut hele viftehuset for å bytte viftemotor og varmeregister. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2007 Er varmeregisteret i viftehuset like gammelt som bilen? I så fall ville jeg tatt jobben med å ta ut hele viftehuset for å bytte viftemotor og varmeregister. Ja den som bare hadde hørt på deg fra begynnelsen.... : bh : Bytta kun kupevifta i høst, og nå lekker varmeregisteret... Så da må visst hele viftehuset ut likevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2007 Ja den som bare hadde hørt på deg fra begynnelsen.... : bh : Bytta kun kupevifta i høst, og nå lekker varmeregisteret... Så da må visst hele viftehuset ut likevel Gjorde samme tabbe selv. Naa staar vifta Denne gangen bytter jeg ALT med nye deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2007 Ikke så lenge siden jeg brukte en lørdag å bytta både vifta og registeret. Det er endel skruing, så man tar begge deler samtidig. Det værste er å ligge inni bilen å plukke ut alle brytere, klimakontroll osv..og løsne alle luftkanaler. Foran er det ganske greit å komme til. Skru av viskeropplegget og alt der..så er det bare varmapparatboksen igjen. Går greit å ta av vannslangene. Vær forsiktig når du klyer boksen, og setter den sammen igjen. fort gjort at noe kommer i knip. Finurlig opplegg med el-servoer osv:) Jeg brukte litt sikaflex på pakningen rundt boksen når jeg satte den inn igjen, for å være sikkert på at det blir tett der. Luft kjølesystemet etter start. Lufteskruen er der du setter slangene på. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...