Anbefalte innlegg

Har søkt rundt på forumet, men folk kommer liksom aldri helt fram til hvordan det skal gjøres, uten å blande inn 200 og biler uten klima..

Bilen det gjelder er altså en '92 modell Audi S4 sedan (C4), med klima-anlegg.

Kupevifta mi virker altså ikke. Den kan begynne å snurre rundt dersom jeg slår utenpå viftehuset i motorrommet, men jeg hører at den subber i noe, og det er bare så vidt den går rundt. Noen ganger begynner den plutselig å blåse når jeg svinger til høyre, men stopper igjen med en gang jeg retter opp rattet.

Jeg har kjøpt ny viftemotor (med blader) men har noen spørsmål:

1. Er det virkelig vifte-motoren som er gåen ? Mtp symptomene over.

2. Er det noe mer jeg "bør" bytte samtidig som vifta ? (noe filter eller noe annet? Børster ?)

3. Slik jeg har forstått det så er det to måter å bytte vifta på..

- Nr 1 er å demontere nedre del av dashbord + midtkonsoll for å nå tak i å løsne hele vifte-huset (som selvfølgelig er festet innenfra). Så kan man (kanskje) klare å løfte opp viftehuset nok til å få delt det, uten å koble fra kjølevanns-slanger.

- Nr 2 er en metode jeg fant på NordicAudi-forumet. Kalles bare "ful-metoden" :rolleye: Noe å anbefale ? Mye enklere iallefall..

http://forums.audiworld.com/a6100/msgs/41266.phtml

http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A80&Number=452307

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe formening ?

Er varmeregisteret i viftehuset like gammelt som bilen? I så fall ville jeg tatt jobben med å ta ut hele viftehuset for å bytte viftemotor og varmeregister.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er varmeregisteret i viftehuset like gammelt som bilen? I så fall ville jeg tatt jobben med å ta ut hele viftehuset for å bytte viftemotor og varmeregister.

Ja den som bare hadde hørt på deg fra begynnelsen.... : bh : : bh :

Bytta kun kupevifta i høst, og nå lekker varmeregisteret... Så da må visst hele viftehuset ut likevel :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den som bare hadde hørt på deg fra begynnelsen.... : bh : : bh :

Bytta kun kupevifta i høst, og nå lekker varmeregisteret... Så da må visst hele viftehuset ut likevel :(

Gjorde samme tabbe selv. Naa staar vifta :(

Denne gangen bytter jeg ALT med nye deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så lenge siden jeg brukte en lørdag å bytta både vifta og registeret. Det er endel skruing, så man tar begge deler samtidig.

Det værste er å ligge inni bilen å plukke ut alle brytere, klimakontroll osv..og løsne alle luftkanaler.

Foran er det ganske greit å komme til. Skru av viskeropplegget og alt der..så er det bare varmapparatboksen igjen. Går greit å ta av vannslangene.

Vær forsiktig når du klyer boksen, og setter den sammen igjen. fort gjort at noe kommer i knip.

Finurlig opplegg med el-servoer osv:)

Jeg brukte litt sikaflex på pakningen rundt boksen når jeg satte den inn igjen, for å være sikkert på at det blir tett der.

Luft kjølesystemet etter start. Lufteskruen er der du setter slangene på.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.