skeiv bakaksling eller spindel?

Anbefalte innlegg

dekket høyre bak sliter mye på innsida av dekket, lurer da på om spindel eller aksling er skeiv!

Har demontert alt spindel osv.. men hvordan finner jeg ut om hva som er skeivt?

ser at dekket på høyre side står ulikt i forhold til det på venstre side

Om jeg "chimser" spindelen med 3 stk 3kiver bak spindelen på de 3 fremste skruene på spindelen.. og skrur på skive og hjul så virker det som hjulet står rett. kan jeg kjøre med dette, eller er det farlig?

her er mål ifra 4 hjulskontroll:

Noen som kan hjelpe megh med hvor mye jeg må shimse for å få det likt?

venstre bak: spissing: 0, 14 grader (grønn) høyre bak: spissing: 0, 30 grader (rødt) noen som vet hvor mange millimeter som skiller her for å få lik spissing bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du lager deg et anlegg som er flat og legger spindelen slik at den peker oppover og bruker en vinkel og en tommestokk for å måle vil du sannsylig få en indikasjon på om spindelen er ødelagd.

hvis du har vært borti en kant eller noe, er det veldig fort spinelen tar kvelden.. har vært borti det selv.

vet ikke om jeg ville shimset noe baki der.. det er nok bedre å få byttet det som er skjevt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.