Gir og diff olje på A4Q ?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte olja på gir og bakdiff på en A4 Quattro 1.9 (B5), men hvilke mengder skal på respektive? Har hørt 2.2l og 3.2l på gir (ny / vs gammel quattro) og 2.2l på bakdiff, men er dette riktig? Går i tilfelle A4 under "ny" quattro eller gammel?

Lurer også på mengde olje på giret til en -94 Golf 1.8?

Er jo ganske dyre disse oljene så greit å bare kjøpe det man trenger.. :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, skal det være 2,75 liter på girkassen og 1,8 liter i bakdiff. Er ikke sikker på hva du mener med ny eller gammel Quattro. Det er disse mengdene som er oppgitt fra 95' til 00' modell. Når det gjelder Golfen, skal den ha 1,9 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svar, bare å handle inn litt olje da :)

"Gammel" quattro som i type de første bilene, typ 85 80q, 90q osv, men ikke helt sikker på hva som klassifiserer som nyere quattro, A4 eller enda nyere hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg bruker tråden din..

Hvor masse olje skalen golf 3 gti 16v ha? og hvilken olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg bruker tråden din..

Hvor masse olje skalen golf 3 gti 16v ha? og hvilken olje?

Du kan bruke en 5W-40 olje med riktig VW godkjenning, og du trenger rundt 4 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lit mere låning av tråd. hehe! noen som vet hvordan gir olje og diff olje på 96 s6? spurte møller men de viste ikke helt sikkert.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 Manuell: På frontdiff/gearkasse/senterdiff (samme enhet): Gearolje type GL4 75W90, bakdiff differensialolje type GL5 75W90.

S6 Automat: frontdiff: GL5 75W90, automatkassen: dexron III eller spesial fra Møller, senterdiff GL5 75W90, bakdiff GL5 75W90.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 Manuell: På frontdiff/gearkasse/senterdiff (samme enhet): Gearolje type GL4 75W90, bakdiff differensialolje type GL5 75W90.

S6 Automat: frontdiff: GL5 75W90, automatkassen: dexron III eller spesial fra Møller, senterdiff GL5 75W90, bakdiff GL5 75W90.

Gjelder bakdiff oljen GL5 75w90 for alle quattro diffene?

Har en B5 Quattro som må ha nye simmerringer og olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alle skal ha vet jeg ikke (VAG med Haldex skal ikke ha), men din B5 skal ha API GL5 i differensialen bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, skal det være 2,75 liter på girkassen og 1,8 liter i bakdiff. Er ikke sikker på hva du mener med ny eller gammel Quattro. Det er disse mengdene som er oppgitt fra 95' til 00' modell. Når det gjelder Golfen, skal den ha 1,9 liter.

1.8 liter på bakdiff på A4 quattro mellom 95 og 00?? Mine simmeringer har svettet en del, så har tatt ned diffen og byttet 2 av de, 3dje står for tur i dag. men jeg fikk bare tappet av såvidt 0.6 liter av diffen!?

Kan noen bekrefte at det skal være så mye som 1.8 liter? Nivåpluggen min sitter VELDIG fast, så tenkte jeg skulle fylle på kun riktig mengde og ferdig med det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet? haster litt nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.