Sp. mål om overboost/ladetrykk S6 2.2T aut

Anbefalte innlegg

Hei, min far har handlet S6 sedan med automat.. Denne lader på det meste kun 1.9 på meteret.. når S bilene jeg har vært borti har maxet trykket, har det alltid lagt på 2.1 til 2.2 (-1bar atm. trykk da)

Er det kanskje ikke overboost funksjon når det er automat? Hvis det er det; hvilke komponenter kan være ødelagte/bør byttes for å øke til 2.1 overboost om dette skal være mulig : klø : (hvis den skal lade 2.1 altså)

Fint med svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, min far har handlet S6 sedan med automat.. Denne lader på det meste kun 1.9 på meteret.. når S bilene jeg har vært borti har maxet trykket, har det alltid lagt på 2.1 til 2.2 (-1bar atm. trykk da)

Er det kanskje ikke overboost funksjon når det er automat? Hvis det er det; hvilke komponenter kan være ødelagte/bør byttes for å øke til 2.1 overboost om dette skal være mulig : klø : (hvis den skal lade 2.1 altså)

Fint med svar :)

Min manuelle lader orginalt 1.9. Har sett 2.0 et par ganger bare, så dette er nok som det skal være;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor, rundt 1,9bara i displayet er normalt.

Med overboost inne kan det komme opp i ca 2,1bara, i korte øyeblikk.

Ved å åpne opp eksos (mindre baktrykk), vil man muligens få litt mer ladetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader en org S6 så mye?

Nei, den lader ikke 1.9 og 2.0.. Men den lader 0.9 og 1.0.. Kjørecomputer viser det atmosfæriske trykket som er på 1 bar, så det må trekkes fra;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den lader ikke 1.9 og 2.0.. Men den lader 0.9 og 1.0.. Kjørecomputer viser det atmosfæriske trykket som er på 1 bar, så det må trekkes fra;)

Aha.. Prøvde en S6 engang, skjønte lite når den viste rundt 2 bar: klø : Tusen takk for svar, føler meg klokere nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.