#1 Skrevet September 27, 2006 Hei! Konas A6 Q 1,8 Avant 96, er utrolig tungstartet, men når den først har startet, går den helt fint. Bytta plugger (Beru) og luftfilter, men den ble ikke bedre å starte for det. Har vært sånn i snart et år nå. Man må liksom gi litt gass når man starter, så starter den etterhvert(10-15 sek). Noen glupe hoder her som har forslag til hva som kan være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2006 Lambdasonden? Få tatt en diagnose på bilen så finner du/dere fort ut hva som feiler den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2006 Lambdasonden? Få tatt en diagnose på bilen så finner du/dere fort ut hva som feiler den Ville ikke bilen fusket hvis det var lambdasonden? Har vag-com og kabel, men får dessverre ikke kontakt med bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2007 Hi! Tar opp denne igjen jeg. Har nå kjørt diagnose med vag-com, men finner ikke noen feil på motor, kun på klimaanlegget som jeg vet at det er noe galt med. Går som en klokke ellers, det er bare at den er så sur å starte opp! Hadde det vært lambdafeil, ville jeg vel merket det når jeg kjører, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2007 Hi! Tar opp denne igjen jeg. Har nå kjørt diagnose med vag-com, men finner ikke noen feil på motor, kun på klimaanlegget som jeg vet at det er noe galt med. Går som en klokke ellers, det er bare at den er så sur å starte opp! Hadde det vært lambdafeil, ville jeg vel merket det når jeg kjører, eller? Må nok gå igjennom alle verdiene på motor og se om alt er innenfor spec. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2007 Tipper bilen din har tett kullfilter eller at taktventil N-80 for kullfilteret er defekt. Taktventilen sitter montert oppå luftfilterboksen med en slange i hver ende. Ofte knekker disse slangetilkoblingene. Lagt merke til om det dannes vakum eller trykk i bensintanken etter en kjøretur? Prøv å åpne bensinlokket umiddelbart etter neste kjøretur for å høre. Er det vakum/trykk der understøtter dette min teori da kullfilteret og ventilen har med tankutlufting å gjøre. Min var likedan i sommer. Ventilen var def. på min. Tror ikke det var registrert feilkoder på min heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2007 Tipper bilen din har tett kullfilter eller at taktventil N-80 for kullfilteret er defekt. Taktventilen sitter montert oppå luftfilterboksen med en slange i hver ende. Ofte knekker disse slangetilkoblingene. Lagt merke til om det dannes vakum eller trykk i bensintanken etter en kjøretur? Prøv å åpne bensinlokket umiddelbart etter neste kjøretur for å høre. Er det vakum/trykk der understøtter dette min teori da kullfilteret og ventilen har med tankutlufting å gjøre. Min var likedan i sommer. Ventilen var def. på min. Tror ikke det var registrert feilkoder på min heller. Ok, takk for tips! Skal sjekke dette ved anledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2007 kan være sotet gasspjeld du har.. 1,8T? ville kontrollert og rengjort dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2007 kan være sotet gasspjeld du har.. 1,8T? ville kontrollert og rengjort dette.. Det er 1,8 uten turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...