#1 Skrevet September 28, 2006 Hei, har skivebremser bak på min golf 2, håndbrekket på disse er helt på trynet.. saken er; håndbrekksarmene fungerer, og caliper klemmes sammen til en viss grad, men klarer ikke å holde igjen bilen, tilogmed ikke på flatmark! har stramma shiten ut av wirene nå, så de må snart byttes uansett, selvom disse ikke er mer en noen måneder gamle! noen som har vært borti dette før? at caliper ikke henger, men tar ufattelig dårlig? er ikke rust på skivene, så må jo funke sånn passe når jeg bremser, og kjenner at pedalen får mer motstand når jeg drar opp brekket mens jeg bremser! tips kan være til hjelp i denne saken, da nye calipere er svine dyrt, og jeg er snart avtroppende lærlig og arbeidsledig ! Mvh Dan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2006 Nye calippere hos Mekonomen kostet da jeg kjøpte for ca 1 år siden 3600 kr hvorav 600 kr var depositum man fikk igjen da de gamle ble levert. Antakelig er nok det løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2006 Sjekka at vaierene ikkje er dårlig. Tviler litt på at det er det som gjør det men at det er kalipperene som er dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2006 synes det da er rart at det tar "litt" men ikke mye om de er døde.. nye calipere hos krogslund koster meg 2000... som jeg da ikke har råd til uansett hvor mye jeg snur på krona! hadde håpa det var mulighet for å få redda dem uten verdens største kostnad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...