HJELP! Støtdemper i hattehylla på Golf II

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte i stad og plutselig så merket jeg at noe at var galt.. Da jeg stoppet jeg for å undersøke så så jeg til min store forferdelse at støtdemperen bak på høyreside stod i hattehylla: mad :

Ettersom min tekniske innsikt er lav og sveisekunnskapene mine enda lavere: rolleyes så lurte jeg på kanskje det var noen her som har vært borti noe liknende som kanskje kunne hjulpet meg.. penge-kompensasjon er jo en selvfølge;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis demperen har gått gjennom tårnet og opp i hattehylla er vel høgger'n neste stopp?

Kan sikkert kikke på det da værste ikke er langt unna Ås...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høggern var noe av det første som slo meg også, men er lite klar for å skrote den da jeg har blitt ganske gla' i bilen..

Om du hadde hatt mulighet til å komme å se på den så hadde det vært superdupert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tårnet kan vere helt fint det...

problemet er nok enten at den ringen/skiva som er på demperen er ødelagt, slik at hele greia kommer opp i hattehylla som du sier.

har også skjedd at skåla i toppen av fjærbeinet ruster og knekker, med samme resultat som forrige.

plukk av fjærbeinet så ser du nok fort hva som er galt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. får håpe det lar seg fikse da!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har to nye demperskåler bak viss det er dei som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan se ut som om det er skåla, ettersom det "bare" er demperen som stikker opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om noen hadde hatt muligheten til å se på bilen og evt komme med en dom så hadde det vært knallbra.. Er også ute etter tips om gode sveiseverkstederi follo-området..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en typisk feil dette,jeg hadde "alltid" en skål liggende i reserve når jeg kjørte golf.

det positive er at det er en enkel sak å fikse å demperskåla er ikke dyr

men de ruster jævlig fort....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Veng hadde de noe de kalte for fjærskåløvre.. er dette samme som demperskåla eller? Skal hente delen imorra som om noen kunne svart før imorra kl 10 så hadde det vært knall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på veng for å hente delen i dag kun for å oppdage at de hadde gitt meg fremre og ikke bakre: bh : så da må jeg vente til i morra før delen kommer, menmen de beklaget seg sterkt så da må jeg vel nesten tilgi dem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute og kjørte i stad og plutselig så merket jeg at noe at var galt.. Da jeg stoppet jeg for å undersøke så så jeg til min store forferdelse at støtdemperen bak på høyreside stod i hattehylla: mad :

Ettersom min tekniske innsikt er lav og sveisekunnskapene mine enda lavere: rolleyes så lurte jeg på kanskje det var noen her som har vært borti noe liknende som kanskje kunne hjulpet meg.. penge-kompensasjon er jo en selvfølge;)

Sånn? :)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=48492

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss: eek :

nei, heldigvis ikke så galt.. er bare selve demperen som er framme og hilser på: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.