Teng-Tools verktøyvogn, verdt penga den koster?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt KCMetric verktøyskap, og der har du det aller meste du trenger. Er mer saker der enn i KCL skapet mitt ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay :)

Noen fler her som har noen innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forresten at KcAuto og KcMetric har like mye verktøy, og koster det samme. (Så bare fort over men det stemmer vel?)

Og da er det jo klart at KcMetric er et bedre alternativ. Der har du god lagringsplass til gammelt verktøy og smådeler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forresten at KcAuto og KcMetric har like mye verktøy, og koster det samme. (Så bare fort over men det stemmer vel?)

Og da er det jo klart at KcMetric er et bedre alternativ. Der har du god lagringsplass til gammelt verktøy og smådeler.

Jeg tror vel det er mer verktøy pr. skuff i KC Auto vognen?

Hvis du ser på skuffene til KC Metric så er disse litt mindre, da det stort sett er overskapet som er fyllt opp med verktøy (overskapene er noe mindre)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også sett litt på Teng Tools vognene (Tools selger jo disse) og jeg synes ikke disse er like elegant. Har også hørt mye rart om skrallene til Teng Tools blandt annet... Men Teng Tools er nok billigere ja, og hvis man vil ha mest mulig verktøy for minst mulig penge så kommer nok Teng Tools bra ut.

Teng Tools har livstidsgaranti på skrallene, så sååå dårlig er de vel ikke :)

Vi har Teng Tools 1001 tralla i værste her og er veldig fornøyd med den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes bare settet fra Fosen Tools ser MYE bedre ut seru...

1001 deler og en vogn som er høyere enn meg selv blir nok kraftig overkill for meg for å si det mildt.

Jeg tror jeg velger kvalitet fremfor kvantitet.

Ikke for at jeg har erfaring med at Teng Tools er dårlig, men det er mange som nevner at dette verktøyet ikke er like bra som mye annet...

Hadde sikkert holdt til mitt bruk... for all del... men jeg vil nå heller gi lik sum for mindre verktøy med høyere kvalitet...

EDIT:

Jeg ser at dette settet har 545 deler:

http://www.mongstadservice.no/page7.html

Har dem da tatt med kabelskoene i tellingen?

Jg klarer ikke å telle til 545 vertfall... Kommer til rundt 300 deler jeg da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir prosjekt bila mine så mye dårligere de da, fordi jeg bruker verktøy fra f.eks biltema ? :)

Mer penger til deler da vettu.. hadde ikke fallt meg inn å kjøpt ett verktøysett til nesten 30k;)

har ett dusin tengtools 3/8" skraller, da disse er herlige, og får bare en ny når de blir ødelagt, kjøper så ett rep-set ved siden av og øker beholdningen med en skralle;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selfølgelig blir ikke prosjektbilene dine dårligere... så lenge du har en bøtte med skraller :)

Jeg snakker ikke om å gi 30.000,- for en vogn, men i underkant av 20.000,- (ferdig prutet) for den KCAuto vognen. Den har ikke like mye verktøy som Teng Tools 1001 men så lenge mengden verktøy i denne holder til mitt bruk, så kjøper jeg jo kanskje heller denne, enn en vogn med 3-4 ganger så mye verktøy med kanskje lavere kvalitet til rundt samme pris :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker også Teng Tools skrallesett etc på jobben, og det er verktøy som blir BRUKT, og etter 3 år, så funker skralla som bare det selv om den begynner å se litt jævli ut. Pipene etc går mye på muttertrekker etc uten problemer. Det er min erfaring :) Og jeg har ingen som helt betenkligheter til å kjøpe Teng Tools igjen :) Åreit å jobbe med også. Eneste fordelen jeg ser er at Fossen har Knipex tenger, og det er bedre å bruke enn Teng sine syns jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vertfall å så denne KC Auto vognen live tidligere i dag og den er såpass lekker at jeg gjerne gir litt ekstra :)

Den er bare sååå forsegjort! Det eneste jeg kanskje kommer til å gjøre er å bytte ut den underste skuffen med hammer etc. til en skuff med Momentnøkkler og kraftpiper.

Du har sikkert en drøss i den vognen din med 1001 deler Alexander som ikke finnes i KCAuto vognen, men kan du si meg hva DU har i din som ikke finnes i KC Auto? Bortsett fra tomme-verktøy, for det trenger jeg ikke alikevel... :)

Eller for å omformulere litt:

Hva har du i din vogn som jeg kommer til å savne i min, ved skruing av biler/båtmotorer/fresere/gressklippere/sykler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du kommer til å savne noe fordi det er mer i den som vi har her, men det spørs jo etter bruken. Vi har tralla på gården, og skrur også landbruksredskap etc i tillegg til det du nevner. tviler på du trenger en skralla som er 50cm lang med 1" piper f.eks. :) Jeg bare forteller min erfaring med Teng Tools, siden du nevner at det er dårlig kvalitet, og det er noe jeg aldri har lagt merke til :) kjøp for all del hva du vil, jeg bare sier at det er store muligheter for at det blir Teng Tools på meg neste gang også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du kommer til å savne noe fordi det er mer i den som vi har her, men det spørs jo etter bruken. Vi har tralla på gården, og skrur også landbruksredskap etc i tillegg til det du nevner. tviler på du trenger en skralla som er 50cm lang med 1" piper f.eks. :) Jeg bare forteller min erfaring med Teng Tools, siden du nevner at det er dårlig kvalitet, og det er noe jeg aldri har lagt merke til :) kjøp for all del hva du vil, jeg bare sier at det er store muligheter for at det blir Teng Tools på meg neste gang også ;)

Må bare rette litt på deg her:

Jeg har aldri sagt at JEG synes det er dårlig kvalitet, men at jeg har HØRT at mange av de jeg har snakket med si det. Jeg har så og si null erfaring med verktøy.

Bra du er fornøyd vertfall og det er jo det viktigste. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teng Tools har god kvalitet, de som påstår noe annet, vet ikke hvordan det skal brukes, eller har vært uheldig å fått noe defekt.

Jeg har misbrukt verktøy både privat og i industrien i 20 år, brukt mest Teng-Tools og det eneste jeg har ødelagt, har jeg overdrevet noe helt latterlig med.

F.eks 2 meter rør og hoppe på en 3/8 skralle... Den røk etter en stund, og da veier jeg 80kg. Fikk ny uten spørsmål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen grunn til å si at Teng Tools er dårlig, bare så det er sagt. Men jeg er litt småskeptisk til ett gigantisk verktøyskap med hele 1001-deler til en sum rett over 20.000,-

Da ringer det en såkalt kvalitetsbjelle oppi hodet mitt med en gang. Joda.. holder sikkert til mitt bruk og vel så det, men da satser jeg heller på en vogn fra Fosen Tools. Ser MYE bedre ut, og jeg har hørt at Knipex-tengene er noe av det råeste man kan få tak i når det gjelder tenger. Dette følger med vognen bla. Derfor så har jeg en litt bedre magefølelse ved å velge fra Fosen Tools.

Men for all del... 1001 delers verktøyvogn er ikke å forakte det, men jeg tror jeg tar "1001" deler memd en klype salt. Jeg ser at de fleste settene dems har kabelsko etc. og dette drar jo opp antallet drastisk. (salgstriks?)

Dessuten så har jeg jo ikke bruk for tommeverktøy heller.

Det settet fra Fosen Tools som heter KCAuto har AKKURAT det JEG trenger og dessuten så ser det da altså MYE bedre ut. Livstidsgaranti er det også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne prisen på Teng-Tools er jo under kampanje, og sier vel det meste om hvilke avanser forhandlere og mellomledd sitter med.

Jeg jobber for en større bedrift innen service offshore, og vi har gjerne rabatter på 50-70% hos Tools og andre, alt etter hva som kjøpes.

Veiledende pris på det store Teng settet er vel rundt 50.000,- om jeg husker riktig.

For å si det enkelt: Teng på kampanje er mye nærmere reell pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbud på Teng Tools verktøyvogn 1001 delers

veilpris: 48630 kr/ink mva

tilbudspris: 25 000kr, men må hentes på Gjøvik!

Hvor lenge står dette tilbudet ?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobbet som servicetekniker på Luna for 10 år siden og vi fikk mange Teng-Tools skraller i retur.

Hadde såklart hele oppsettet fra Teng på verkestedet iom at vi solgte dette og jeg ble ikke imponert over hverken kvalitet eller måten det lå i hånda ved bruk.

Har mysa litt på Fosen sine på messer og de digga jeg umiddelbart.

Drømmeverktøyet er såklart Snapon men det klarer jeg ikke å forsvare prismessing, men har da kjøpt en skralle derfra som kostet altfor mye (1700,-) men den er faktisk verdt hver krone :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge står dette tilbudet ?:)

Tilbudet er i hvert fall godt over 4 år gammelt, så vil tro det må sendes en ny forespørsel. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobbet som servicetekniker på Luna for 10 år siden og vi fikk mange Teng-Tools skraller i retur.

Hadde såklart hele oppsettet fra Teng på verkestedet iom at vi solgte dette og jeg ble ikke imponert over hverken kvalitet eller måten det lå i hånda ved bruk.

Har mysa litt på Fosen sine på messer og de digga jeg umiddelbart.

Drømmeverktøyet er såklart Snapon men det klarer jeg ikke å forsvare prismessing, men har da kjøpt en skralle derfra som kostet altfor mye (1700,-) men den er faktisk verdt hver krone :)

Tenkte meg det ja... Mulig jeg går for noen få Snapon produkter også.

Den digitale momentnøkkelen dens er jo helt rå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbudet er i hvert fall godt over 4 år gammelt, så vil tro det må sendes en ny forespørsel. :)

oii se der du : vinke ::rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på teng tools sett:

1001 deler – 27 500 kr ink mva, fritt levert til bedriftsadresse på Østlandet.

715 deler – 22 000 kr ink mva, fritt levert til bedriftsadresse på Østlandet.

Anten må dette belastes via kredittsjekka konto, eller betales på forhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme skap selv, og eneste vertøyet som er ødelagt hittil er pumpetanga!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Verktøyvognen fra Polar m/verktøy som selges av Tess?

Så på en slik vogn i sted og den så ikke så aller verst ut...

Men kvaliteten på verktøyet vet jeg ikke noe om...

Mener det var 475 deler og skapet med innhold kostet 15.500,- +MVA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Verktøyvognen fra Polar m/verktøy som selges av Tess?

Så på en slik vogn i sted og den så ikke så aller verst ut...

Men kvaliteten på verktøyet vet jeg ikke noe om...

Mener det var 475 deler og skapet med innhold kostet 15.500,- +MVA.

Jeg har vogna her på jobben men kjøpte uten verktøy.

Vogna er meget bra, kan sidestilles med Fosen sin og det lille jeg har av Polarverktøy virker ganske bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.