#76 Skrevet Januar 31, 2011 Jeg har vogna her på jobben men kjøpte uten verktøy.Vogna er meget bra, kan sidestilles med Fosen sin og det lille jeg har av Polarverktøy virker ganske bra. Vognen så veldig bra ut ja.. men jeg må nok si at den ikke kan sidestilles med Fosen sin, selv om det er det beste alternativet jeg har sett så langt. Fosen har en helt unik måte å organisere verktøyet på, og vognene dems er rett og slett top of the line når det gjelder organiseringen av verktøyet. Teng Tools vognen har såkalte små moduler av plast som man får plass til fler av i hver skuff. Disse ser for min del ganske "billige" ut på en måte... Kamasa går jo for å være ett veldig bra verktøy, og selve utseende på vognene dems er veldig bra, men de har noenlunde samme løsningen som Teng Tools. Polar vognen er som sagt det beste alternativet til Fosen Tools så langt, men alikevel så faller jeg liksom hele tiden tilbake på Fosen Tools og jeg må nok si med stor sikkerhet at det blir denne vognen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Februar 21, 2011 Må bare oppdatere denne tråden for å fortelle at jeg i løpet av denne uken mest sannsynlig kommer til å bestille meg denne vognen med innhold Må bare rydde plass i kjelleren nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Februar 21, 2011 Siden sist jeg skrev her har jeg fått ny vogn på jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Februar 21, 2011 Heftig! SKulle hatt noe slikt hjemme i kjeller'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Februar 22, 2011 Er dte bare meg, eller er det flere her som synes selve verktøyutvalget i KC Auto vognen er genialt? (se bilder av innhold under) Nederste skuffen (nr. 8) er tom og der kan man i ettertid legge inn en custom HDFI eller evt. en dem har på siden sin hvis dette skulle være nødvendig. Jeg kan egentlig ikke se hva jeg kan komme til å mangle med dette verktøyet, men det første som faller meg inn er kanskje momentnøkler... og noen elektrotenger/skruhjern etc. Har dog planer om å muligens kjøpe ett overskap som passer oppå denne vognen hvor dette kan ligge på sikt. Det eneste jeg ikke har bruk for i mitt tillfelle er tommeverktøy, og derfor så blir KCMega til 10.000,- mer litt overkill. Ikke har jeg traktorer og heller ikke gamle amrikanere. De har jo et skap som heter KC Metric til samme summen som KC Auto med mange flere skuffer, men det er fortsatt kun 7 skuffer som er fylt mer verktøy der også. I tillegg så er skuffene litt mindre og inneholder derfor litt mindre verktøy. Så det man har tatt bort i verktøy med denne løsningen, er lagt i ekstra stort skap/vogn. Jeg har dog ikke bruk for en drøss tomme skuffer. Hvis man ser på skapet til Teng Tools: http://katalog.toolstore.no/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V50&kat_bid=V50&dokid=5164326 Så kan man se at dette skapet har desto fler skuffer (hvorav 9stk. er med verktøy) Skapet har hele 715 deler, men hvis man ser litt nermere på innholdet, så finner man en god del dilldall som drar opp antallet. Hva skal jeg feks. med ett gjengesett... Kan ikke huske at jeg har hatt bruk for dette noen gang faktisk.... Det samme gjelder popnagler/poptang... og en hel del annet. Det skal jo sies at man alltids trenger spesialverktøy for å feks. skru bil, som feks verktøy til å fjerne oljefilter etc. Dette vil nok aldri bli gjort av meg uansett, og skulle det en dag bli aktuelt så kjøper jeg dette ved siden av. Hele poenget er jo at jeg nå har det grunnleggende verktøyet for 95% av de oppgavene jeg noen gang kommer til å begi meg ut på. Jeg har jo også litt småtteri jeg har fra før, som sag/snart proffserien til Bosch (driller) etc. og dette skal henge på en verktøytavle jeg snart skal montere opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Februar 22, 2011 var jo skikkelig flott den fosen vogna med verktøy! Prisen på denn da tro? Men til dere som skrur endel og har slike verktøy vogner med skuffer, hvor effektivt er det å bruke når dere skrur? tungvint å legge verktøy tilbake osv? Selv har jeg et slikt skap der jeg har hengt opp alt verkøyet jeg bruker ofte, også har jeg det rett vs der jeg skrur, ser for meg det er både kjappere og hente ut verktøy og henge tilbake med et slikt skap... også har man muligheten til å tilpasse det 100% med det verktøy man trenger. Selv om dette ikke innheolder så mye på bilde får man hengt MYE verktøy i dette skapet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Februar 22, 2011 Tja... Jeg kan vel til en viss grad se at ett skap av den typen kanskje kan være litt lettere når man skrur ofte og lenge, men når det gjelder vognen fra Fosen Tools, så legger man jo det verktøyet man bruker oppå vognen, slik at det ligger til enhver tid når man holder på... Så rydder man på plass når man er ferdig... Dessuten så tviler jeg vel nesten på at alt verktøyet man finner i KC Auto vognen får plass i ett slikt skap. Jeg synes vel også en verktøyvogn ser bedre ut og man får faktisk stuet bort verktøyet skikkelig etter bruk, og alt ligger skikkelig oversiktlig. Men jeg ser så absolutt poenget med ett skap også. Men dette måtte evt. kommet i tillegg til vognen synes jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Februar 24, 2011 Ser jeg glemte å svare på følgende spørsmål: Prisen på denn da tro? Jeg får vognen med innhold for 20.000,- blank. Og da får jeg også med en slik stol på kjøpet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Februar 25, 2011 skulle vært kilospris på teng-tools. Facom/SM pro er tingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Februar 26, 2011 Hehe... Facom er sikkert knallbra, men det er INGEN jeg har sett så langt som klarer å matche innleggene til Fosen Tools. Det ser rett og slett lekkert ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Mars 7, 2011 Kanskje ingen hemmelighet, men det ble da altså til slutt vognen fra Fosen Tools, og den blir levert på døra mi i dag Jeg kommer på sikt til å kjøpe ett overskap med 6 skuffer, hvor jeg skal ha HDFI med diverse elektroverktøy og momentnøkler. Men dette blir ikke ennå... Vurderer forresten også å kjøpe meg en billig moped og sikler litt på en Tempo, men dette er jo en helt annen historie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Mars 7, 2011 Da er vognen i hus og verktøyet er plassert der det skal være Her er noen reality bilder av vognen med innhold samt litt annet verktøy jeg hadde ved siden av: Skapet... Skuff 1 Skuff 2 Skuff 3 Skuff 4 Skuff 5 Skuff 6 Skuff 7 Underste skuffen. Denne var tom, men er fylt opp med verktøy jeg hadde fra før... Bacho Pipesett med fastnøkler (91 deler) som jeg fikk til jul... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Mars 7, 2011 Bildene funker ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Mars 7, 2011 Funker fint her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Mars 7, 2011 funker fint her også! så ut som en lekker verktøyvogn Bjerknes, gratulerer! Kjenner jeg sikler litt på et sånt skap selv, men får vel klare meg med oppheng på veggen inntil videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Mars 7, 2011 funker fint her også! så ut som en lekker verktøyvogn Bjerknes, gratulerer!Kjenner jeg sikler litt på et sånt skap selv, men får vel klare meg med oppheng på veggen inntil videre Hehe... Ja det er nå det beste valget i forhold til pris etter min mening 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...