Tilkobling av elektrisk kjølevifte, S4, AAN

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte bilen manglet det elektrisk kjølevifte. Dette har jeg nå skaffet, men jeg spekulerer litt på hvor den skal kobles. Finner ingen tilkoblingspunkt.

Viften er på 300W og har kabler på 6 mm2, dvs relativt kraftige kabler.

 

Regner med det er noen som har byttet denne viften og vet hvor deg skal tilkobles :)

 

mvh

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet på min, men da "spleiset" jeg meg inn på orginalledningene... Kan sjekke i Bentleyen om jeg finner noen el.diagrammer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet på min, men da "spleiset" jeg meg inn på orginalledningene... Kan sjekke i Bentleyen om jeg finner noen el.diagrammer..

 

Men det ser ut til at den skal tilkobles et punkt med skrue, både jord-ledningen og + ledningen har kabelsko beregnet for skrueforbindelse.

Jeg har sett en del i bentley-manualen selv, men blir ikke særlig klokere av den grunn. I skjemaet er det aktuelle punktet merket med "E3". Jeg aner ikke hvor koblingspunkt E3 befinner seg, men dette skal visstnok være beskrevet "in the legend". Men hvor jeg finner "the legend" vet jeg jo heller ikke. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter noen sene nattetimer fant jeg til slutt tilkoblingspunktet. Jeg kan ikke si annet enn at det var svært godt gjemt. Over intercooleren og under venstre frontlykt. Men det var ikke nok å ta ut lykta, det ligger på undersiden, altså oppunder en avstivningsplate mellom den ene vangen og venstre forskjerm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.