Anbefalte innlegg

A4'en har mye sus fra tanken når bil står på tomgang.

 

I tillegg rykker den veldig mye ved pådrag. Den går normalt ved rolig pådrag, men ved større belastning rykker og fusker den mye . værst er det mellom 4 og 5000 o/min. må slippe opp gasspedal i noen sek før den kommer seg.

 

anyone?

 

Litt historikk

Møller har skiftet lamdasonde 2ganger pga at det lå inn feilkode på lamdasonde. ble ikke bedre av det. ved videre feilsøking konkluderte de med at det var intern feil i ECU.

 

ECU ble sendt til BBA-reman i England for rep. Ved funksjonstesting der fant de ut at den virket som den skulle. Ingen feil å finne.

 

Dette er skiftet:

 

Luftmassemåler

N75-ventil

innsugslange til turbo

lambdasonde

Resirk ventil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke tilfeldigvis feil med luftingen på tanken?

Dette kan skape diverse småproblemer dessverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp snakket med en kompis som er Audi mekaniker, han mumlet noe om at de kunne være kullfiltret eller noe men luftingen på tanken ja. Han skal se på den over helgen så vi får se hva han finner ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ER ett av to eller begge alternativer: Tett aktiv kullfilter. Defekt/feilfunksjon på magnetventil N-80 som styrer tankutluftning.

 

Min var akkurat sånn til jeg skiftet ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnet ventilen tikker innimellom, men er jo mulig det er er en feilfunksjon på den som du sier. Skal testes til uka:)

 

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.