hva trenger man for og bygge om s4 aut til man?

Anbefalte innlegg

noen som har en liste over alt man trenger for og bygge om s4 automat til manuell? og hva vil dette koste sånn ca?

bilen er en 93mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Sjekk tråden her.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=24254&highlight=Ombygging

Kort fortalt

Girkasse med clutch slave

Svinghjul med Clutch og bolter

Pedalsett med slanger

Bremseveskebeholder

Mellomaksel

Bak diff(annen utveksling)

drivaksler foran, muligens bare den ene, men det er forskjellig lengde.

sjekk tråden over, der fikk jeg svarene jeg trengte.

Mvh Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selge bilen og kjøpe en m' manuell??

Hvorfor manuell? Trimme..? Banekjøre? Evt..

Du har feil bil, ehh- motor til å bli glad i aut. og/eller for få år på baken.? -Ikke negativt ment!

HAr full forståelse for ønsket ditt hvis du vil bli "lyskrysschampion" osv..,eller rett o' slett ønsker å trimme, se hva du kan få ut av bilen.

Har nå min S6 nr.2 Begge 2.2 Den første chip, nåværende orginal begge med aut.

Den forrige gikk utrolige mye bedre enn nåværende orginale.

Den største irritasjon for meg -på begge er at det tar 1,5 sek. før det skjer noe etter å ha fjøla! Der er det kanskje? en fordel med manuell , men tror ikke det har noe å si for spoolup ?eller? hva det kalles på turbospråket.

Den jeg har nå fungerer helt greit, men savner "sparket" den forrige ga f.eks opp Åbjør(trådstarter er lokalkjent). 1800 kg + Er jo litt å flytte på. De nevnte 1,5 sek. gjør at jeg vil selge min 2.2 til fordel for tilsvarende med 4.2, der tror jeg også aut. kassa kommer mer til sin rett.

Tilbake til spørsmålet ditt: Som nevnt selg og kjøp, hvis ikke bilen din er uvanlig bra utstyrt. Dvs. El skinnseter m'memory, luke og klima, Webasto,cc,Bose osv. Lykke til!

Mvh. GeirJ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Sjekk tråden her.

Kort fortalt

Pedalsett med slanger

Bremseveskebeholder

Mellomaksel

Mvh Leif

Trenger ikke skifte bremseveske beholder, og drivakslene fremme er totalt forskjellige på automat. Man må også ha nye girkasse fester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke skifte bremseveske beholder, og drivakslene fremme er totalt forskjellige på automat. Man må også ha nye girkasse fester.

Var ikke nippel til bremseveske til clutch-pumpa på bremseveskebeholderen på bilen jeg bygget om.

Mvh Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for responsen:) jeg kom jo så langt som til bergen og der står bilen min nå.. leteste hadde jo vært og sette i en automat kasse til men da blir d den 4 kassa som sitter i bilen siden den ble hentet inn ifra tyskland i 2001.. ingen som vet ca hva ombyggingen vil koset meg? jeg kunne jo hatt brukt for litt hjelp da om d er noen som melder seg frivillig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selge bilen og kjøpe en m' manuell??

Hvorfor manuell? Trimme..? Banekjøre? Evt..

Du har feil bil, ehh- motor til å bli glad i aut. og/eller for få år på baken.? -Ikke negativt ment!

HAr full forståelse for ønsket ditt hvis du vil bli "lyskrysschampion" osv..,eller rett o' slett ønsker å trimme, se hva du kan få ut av bilen.

Har nå min S6 nr.2 Begge 2.2 Den første chip, nåværende orginal begge med aut.

Den forrige gikk utrolige mye bedre enn nåværende orginale.

Den største irritasjon for meg -på begge er at det tar 1,5 sek. før det skjer noe etter å ha fjøla! Der er det kanskje? en fordel med manuell , men tror ikke det har noe å si for spoolup ?eller? hva det kalles på turbospråket.

Den jeg har nå fungerer helt greit, men savner "sparket" den forrige ga f.eks opp Åbjør(trådstarter er lokalkjent). 1800 kg + Er jo litt å flytte på. De nevnte 1,5 sek. gjør at jeg vil selge min 2.2 til fordel for tilsvarende med 4.2, der tror jeg også aut. kassa kommer mer til sin rett.

Tilbake til spørsmålet ditt: Som nevnt selg og kjøp, hvis ikke bilen din er uvanlig bra utstyrt. Dvs. El skinnseter m'memory, luke og klima, Webasto,cc,Bose osv. Lykke til!

Mvh. GeirJ

jeg er bare så lei av at automat kassa ryker derfor vil jeg bygge om.. kanskje litt trim oxo med tiden!! jeg byttet jo kasse for noen få mnd siden.. stoler ikke på automat kasser lenger ihvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Sjekk tråden her.

Kort fortalt

Pedalsett med slanger

Bremseveskebeholder

Mellomaksel

Mvh Leif

er dette så og si alt jeg trenger for og bygge om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.