IR-mottaker på dørstolpe virker ikke (A100/C4)

Anbefalte innlegg

IR-mottakeren for fjernstyrt sentrallås/alarm på dørstolpen (mellom fram- og bakdør) på passasjersiden på min A100 Avant fungerer ikke. Er det noen kjente feil/mangler med disse? Kan det repareres, eller må man skifte hele "unit'n"? ...en ny koster cirka 1'600,- på Møller : rolleyes

På førersiden så fungerer IR-mottakeren, men jeg synes at den har noe dårlig rekkevidde. Kan ikke gå noe særlig mer enn en liten meter i fra eller noe slikt før den slutter å virke.

Jeg tenkte at det enkle ofte er det beste, og skiftet derfor alle 4 batteriene i fjernkontrollen/nøkkelen, men uten at dette var til noe særlig hjelp...

Skal, og kan, rekkevidden bli bedre på noen måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne er helt raua på min s2 og. Batteriene er også bytta...

Rekkevidden blir opptil 3 meter visst du er god til og sikte... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekkevidden er bare sånn på disse bilene desverre, er jo IR signal av eldre årgang liksom :) "get used to it" :D det har jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette samme fjernkontroll som jeg har på min bil?

Både DEFA og orginalnøkkel fungerer på rundt 70 meter for meg. Kan sitte i stua mi i 3. etg i blokka og låse opp og igjen bilen som står på parkeringsplassen 50 meter fra blokka...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette samme fjernkontroll som jeg har på min bil?

Både DEFA og orginalnøkkel fungerer på rundt 70 meter for meg. Kan sitte i stua mi i 3. etg i blokka og låse opp og igjen bilen som står på parkeringsplassen 50 meter fra blokka...

Defa'n går vel på radiosignaler ;)

Den eldre orginale typen bruker IR, akkurat som fjernkontrollen på tv'en.. Noe begrenset rekkevidde, og krever at du "skyter" midt i b-stolpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.