Hvordan vet man om man har startsperre på en 92 S4?

Anbefalte innlegg

Halla!

Hvordan vet man om man har startsperre på en 92 S4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man har ikke..

(de med startsperre har et nøkkelsymbol lysende noen sekunder etter start.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen S4 har original startsperre, er det noe sånt er det enten gjennom ettermontert alarm eller en egen enhet. Original startsperre kjenner man igjen på nøkkel-lampen i instrumentpanelet, og det kom ikke før på A6/S6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay takk for raskt levert info!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn hva med biler med original alarm...har ikke disse startsperre heller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix, bare å kjøre, men det tuter litt en stund..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da nøkkel-symbol på min '92 A100 : klø :

Ligger en liten sak inni nøkkelen. Fjerner jeg denne starter ikke bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel startsperre på alle bilene med original alarm vel : klø :

Har ikke testa på S4en forsåvidt.. Men på 80en var det ikke snakk om å få start på bilen så lenge alarmen var på iallefall... Kunne slå på tenninga men prøvde jeg å starte kom det bare et klikk og så gikk alarmen..

Ikke noe nøkkelsymbol som jeg har sett hverken på S4en eller 80en..

En kompis med S4 har også en "leser" montert i et ledig bryter-deksel på midtkonsollen, der han må stikke inn en brikke før han får starte bilen..har sett det på flere slike biler også men vet ikke om det er originalt eller ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe nøkkelsymbol som jeg har sett hverken på S4en eller 80en..

På min er det et lys i dashen hvor det er bilde av en bil med nøkkel inni. Fjerner jeg "dingsen" i nøkkelen lyser dette symbolet og bilen starter ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i alle dager er bilen din importert fra, Tommy? : klø :

Dette var nytt for meg, har ikke engang indikasjon om dette i manualen! Alarmen går på Nazze, men starter fint så vidt jeg husker. Defa'n sørger for det motsatte når den er aktivert, da! ;) Pluss min egen lille greie, da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en del ettermonterte (av forhandler/importør) startsperrer som ble lagt inn på det originale indikatorlyset også, såvidt jeg har klart å finne ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehm.. nå blir jeg litt forvirra her. Mener sikkert at det er ett relè som går til startsperra på bilen min!? Å alarm har jeg også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert eller original alarm, Anette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min er det et lys i dashen hvor det er bilde av en bil med nøkkel inni. Fjerner jeg "dingsen" i nøkkelen lyser dette symbolet og bilen starter ikke.

Høres da veldig originalt ut ( fra fabrikk ) det der. Er slik på nyere biler iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert eller original alarm, Anette?

Du, det er jeg ikke helt sikker på... La meg forske litt på det. (Men det virker som at de fleste er enige om at det ikke er orginal alarm på de bilene... !? Muffins!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en uoriginal ettermontert alarm, har man vel også en slags betjening/brikke i tillegg til nøkkelen?

En originalalarm på disse aktiveres vel da man låser bilen og et kvitteringssignal fra alarmhornet i en av bakskjermene høres?

Eller : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en 94 s4 og på denne skal d være orginal alarm med startsperre..

(styggeste alarm lyden i gata:P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkleste måten i verden å finne ut dette på er jo bare å dele nøkkeln i to å se om det ligger en startsperrebrikke der, ser ut som en liten sort pille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har verken den brikke-dingsen til alarmen om det skulle vært ettermontert eller noe nøkkel jeg kan dele med alarmbrikke i... hm!? Men det ER alarm på bilen min. Men har vært mye ball med den bilen før jeg fikk den, har nok en merkelig histoikk dvs. at det umulige kan være mulig på den bilen.. kanskje derfor den oppfører seg så rart!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkleste måten i verden å finne ut dette på er jo bare å dele nøkkeln i to å se om det ligger en startsperrebrikke der, ser ut som en liten sort pille.

Denne var i nøkkelen på 100'n min. Original alarm og startsperre såvidt jeg kan skjønne. Hadde også ut instrumenter og slikt ved montering av Defa-alarm og det var ingenting som tydet på at startsperra var ettermontert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ettermontert defa alarm med startsperre på min, men at jeg hadde orginalmontert og visste jeg ikke før i kveld - en stygg HØY summelyd fra venstre side bak i 10-15 sekunder og så blinker det et rødt lys i tåkelysbryteren- og bilen er død. da er defaen av - jeg har bare vanlige flate nøkler til bilen min og har ikke peiling på hvordan jeg skal få koblet ut startsperren - hjelper det å koble fra batteriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det orginal alarm og startsperre på alle S6'er?

Og aktiveres/deaktiveres dette når en låser opp og igjen bilen med nøkkelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.