Anbefalte innlegg

Har en A4 1,9 tdi som jeg synes bremsene er litt dårlige på i forhold til andre biler jeg har prøvd. Spesielt når den er litt tungt lastet så synes jeg ikke dem holder mål, vandring og slikt er greit, men du må tråkke hardt på pedalen for å får skikkelig bremse kraft, pedalen er ikke hard. Under normal bremsing så er de helt greie, men hvis du skal bremse hardt så må du også trø hardt. Vet bremseskivene framme snart er modne for utskifting, derfor så lurte jeg på om andre også synes dette å om jeg skal oppgradere med det samme. Eller om det er nok med å sette på nye org. skiver. Gjerne litt vanskelig skrevet, men sikkert noen som forstod det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Brembo Max skiver foran + Greenstuff/Redstuff klosser,da får du bra nok bremser. ;)

Skivene får du hos Mekonomen med VACN rabatter,klossene er jeg ikke sikker på om de skaffer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Brembo Max skiver foran + Greenstuff/Redstuff klosser,da får du bra nok bremser. ;)

Skivene får du hos Mekonomen med VACN rabatter,klossene er jeg ikke sikker på om de skaffer..

Skal nok ikke ha noe redstuff/greenstuff, nei.

MEn det jeg egentlig spurte om var om andre synes det samme som meg om bremsene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi er vel ikke kjent for å overdrive når de velger bremer til sine biler. De orginale bremsene holder mål, men er ikke utpreget bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

same shit på min... har nettopp skifta på min... blei litt bedre,,,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med bremsene mine. De reagerer kjapt og kontant på hvert tråkk på bremsen. Jeg fikk jo byttet til helt nye originale klosser og skiver da jeg kjøpte bilen. Kanskje det har noe med saken å gjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingenting å utsette på respons/følelse i originalbremsene på min 04 A4 B6. Kan ikke si jeg merket noe når bilen har vært tungt lastet heller.

Eneste jeg har merket var at de ble litt svekket etter noen runder på Rudskogen, men det er ikke unaturlig..

Jeg kommer nok til å sette på andre bremseskiver når de som er der nå blir utslitt, muligens 312mm skivene som 3.0 V6 utgaven har. Må bare finne ut hvordan jeg kan benytte samme kalipere som i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også samme problem med bremsene på min a4 TDI. Skiftet til Bremboskiver og orig. belegg. Ble mye bedre, men hadde sikkert blitt like bra med nye orig. skiver også.

Bytte av bremsevæske bruker å hjelpe litt, dersom den er gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingenting å utsette på respons/følelse i originalbremsene på min 04 A4 B6. Kan ikke si jeg merket noe når bilen har vært tungt lastet heller.

Eneste jeg har merket var at de ble litt svekket etter noen runder på Rudskogen, men det er ikke unaturlig..

Jeg kommer nok til å sette på andre bremseskiver når de som er der nå blir utslitt, muligens 312mm skivene som 3.0 V6 utgaven har. Må bare finne ut hvordan jeg kan benytte samme kalipere som i dag.

Du vet vel tilfeldigvis ikke om noen andre støøre skiver som passer, med org eller nye kallipere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.