Haster! S4 (c4) servopumpe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kona hentet meg i byen i dag. Da merket jeg at det rant olje fra vår kjære S4. Det ser ut til å komme ganske rikelig med olje fra servopumpen og den store skruen som har et stort kryss på toppen av pumpa.

 

På gitte stadie så hadde jeg ikke noe annet valg enn å fylle på med rød mineralolje (automatolje) for å komme meg hjem. Jeg har lest at det kun skal brukes grønn/gul olje på denne. Hva kan skje ved å bruke feil olje? Servo og bremser funker, men det renner godt fra toppskruen.

 

Jeg må på verksted med bilen på mandag. Vil pumpa tåle 6 km frem til Møller?

 

Siden alt funker så går det kanskje an å bytte skruen, tømme systemet for feil olje og tømme på ny og korrekt olje?

 

Et siste spørsmål: Er pumpa gåen når den lekker fra toppskruen?

 

Takker for kjappe svar fra dere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å søke litt på forumet ang. dette. Kjent problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har prøvd å søke og sett en del linker, men ikke spesifikt i forhold til at jeg har hatt på olje som ikke er "riktig olje".

 

Litt stressa, så jeg setter pris på om dere svarer meg på denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes et repsett med ny O-ring og X-bolt. Bare sørg for at servoreservoaret er fullt hele tiden. Blir det tomt tar du livet av pumpen. Din Audi krever bruk av servoolje med spec.VW TL 52146. Fra Møller/VAG heter den G002000, men du kan få tilsvarende fra oljelageret.no (Titan ZH 4300 B) til en mye bedre pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må du bruke noe som helst annet enn den som er spekka, så kan du kjøre i korte perioder med LHM-olje, men rens ut og bytt så fort som mulig etterpå! Andre oljer (automatolje er _ikke_ bra i lengden..) ødelegger pakninger i servoen, og sannsynligvis også i masterpumpa til bremsene.

Har allikevel sett at noen kjører i 'årevis' på traktorhydraulikkolje, så 'YMMV', som de sier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.