#1 Skrevet September 30, 2006 Har sett at noen biler har dette i instrumentet, det er det ikke i min. Går det å ettermontere det? hvis ikke går det å bytte til et instrument som har det? vil det virke? Bilen er en A4 b5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2006 Tror det skal være mulig å ettermontere det, har montert på Audi 80 B4, sikkert noelunde samme prosedyre. Der displayen skal stå er det bare montert ett blende deksel som du vipper av, displayen har ledninger som skal kobles til klemme 15 fra tenning, jording, instrumentbelysning, og to ledninger som skal kobles til utetempføleren, tror du må kjøpe utetempføleren og. Bytter du instrument må du sannsyligvis alikevel koble litt for at det skal funke, og du må i tillegg på verksted for å kode instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2006 Tror det skal være mulig å ettermontere det, har montert på Audi 80 B4, sikkert noelunde samme prosedyre. Der displayen skal stå er det bare montert ett blende deksel som du vipper av, displayen har ledninger som skal kobles til klemme 15 fra tenning, jording, instrumentbelysning, og to ledninger som skal kobles til utetempføleren, tror du må kjøpe utetempføleren og.Bytter du instrument må du sannsyligvis alikevel koble litt for at det skal funke, og du må i tillegg på verksted for å kode instrumentet. Ok, tror du jeg må kjøpe føler? kan jo få frem utetemp i klimadisplayet, så det er jo en føler der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2006 Mulig du kan koble deg inn på den, men visst den føleren ligger ved pollenfilteret veit eg ikkje om den vil vise rett når bilen står i ro, men det gjør den vel engentlig ikkje om du plasserer føleren forran radiatoren der den bruker å stå heller. Bilen eg monterte på hadde ikkje klima så der måtte eg montere føler og. Har en liten misstanke om at du vil få feil både på klimaen og utetempmåleren visst du kjører begge på samme føler, men det er vanskelig å vite uten å ha prøvd det. Du kan gjerne komme med oppdatering når du har fått kobla det opp og testa. Kan være interessant for folk med samme type bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2006 Mener du kan bruke samme temp.sensor som klimaen benytter. Jeg tenker også på denne "oppgraderingen" på min, så oppdater gjerne med litt info her når/hvis du tester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2006 Signalet til utetempvisning i instrument går originalt uansett gjennom klimastyreenhet først. TROR føleren ved pollenfilteret og føleren foran i støtfangeren samarbeider om å gi riktig signal slik at tempmålingen skal være mest mulig korrekt. Hvis ikke er det føleren ute i fangeren som gjelder. Hmmm....trodde alle biler med klima hadde utetempvisning i instr. jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2006 Dette koster mer enn det smaker, ganske sikkert. Så en RDS løsning, hvor utetempen sender hidden til bilens radio. Bare å stille inn på en stasjon, så får du vist tempen (dvs egentlig radiostasjonen). Husker ikke hva dette het. Og radiostasjonen får du jo opp i FIS, derved har du også tempen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2006 Biler med FIS har da utetemp i instrument uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2006 Biler med FIS har da utetemp i instrument uansett. Hva er FIS? Jeg har ikke utetemp.måler i min utenom i klima displayet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2006 FørerInformasjonsSystem. Stort firkantet digitalt display mellom speedometer og turteller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2006 FørerInformasjonsSystem. Stort firkantet digitalt display mellom speedometer og turteller. Ok, har ikke det på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...