#1 Skrevet September 30, 2006 får opp feilkode på hallsensor (g40) sto at den var kortsluttet til b+.. dette får jeg opp når jeg har hatt over 4500-5000 rpm.. å kun da, bilen fungerer helt fint hvis jeg ikke overstiger det.. men er akkurat som om at bilen butter i mot et sekund.. å hvis jeg tar diagnose etterpå ligger den feilkoden der.. giveren er prøvd byttet uten at det hjalp.. noen som har tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2006 Hvordan fungerer bilen etter at du har oversteget 4500-5000 rpm ? Kommer denne feilen opp om du passerer nevnte rpm med fullt "øs" eller når du trekker den langsomt over nevnte rpm ? MAO er feilen belastnings avhengig eller rpm avhengig. Siden du får opp en feil som tilsier at noe er kortsluttet ville jeg sjekket stikk og lendingsnett for uregelmessigheter til å begynne med. Etter at feilen er utløst kan du fremdeles starte ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2006 bilen går noen ganger som den skal etter at feilen er kommet.. men stopper ikke.. å starter alltid.. virker som at når feilen kommer så mister jeg 50-100hk. merker bare at noe er feil når jeg skal gi på.. eller så går bilen som normalt. ble vanskelig å forklare dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2006 må vel få med at bilen går som normalt under 5000rpm.. å hvis jeg sletter feilkoden så kommer den ikke tilbake før jeg har passert 5000rpm en gang.. bilen drar normalt til 5000 åsså blir bare draget helt borte.. kan det være giveren som har problemer med å registrere eller noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2006 Ja det ble visst det. Ikke mye å gå etter her. Om hallgiver har konstant feil vil du få konstant start problemer, hvis du får start i det hele tatt. At du mangler hester tyder på at bilen går i nødmodus/limphome. Jeg ville som sagt ha tatt en titt på ledningsdelen som går til hallgiveren og visuellt sjekket at alt er i orden der til å begynne med i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2006 okey.. da går den vel i nødmodus når feilen kommer. for når jeg sletter feilkoden så kjennes bilen mye sprekere til jeg overstiger ca 5000rpm.. skal ta å følge ledninger i morgen da.. men virker jo litt rart at feilen kommer på samme turtallsområde hver gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2006 Stig: Jeg hadde samme problem som deg for 1 år siden,da var det magnetventilen som "køddet" etter å ha vært over 4500. Skiftet til N75J og det ble en annen verden. Kan være et tips,men man vet jo aldri med disse 2.2T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2006 har byttet magnetventil, plugger, å plugghetter å det hjalp lite.. så regner nesten med at feilen har noe med feilkoden å gjøre.. men man vet jo aldri.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2006 har byttet magnetventil, plugger, å plugghetter å det hjalp lite..så regner nesten med at feilen har noe med feilkoden å gjøre.. men man vet jo aldri.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=35528&highlight=signal+hall Feilen kommer før hallgiveren,fikk denne opp da jeg hadde samme problem. Ble byttet mye på engang og rengjort temp.sensor på innsug,turtallsgiver på svinghjul etc. Sjekk også lmm for dårlig kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2006 det der ser ut som akkurat samme feil som jeg har.. klarte ikke helt å se om han fant noen løsning på det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2006 det der ser ut som akkurat samme feil som jeg har.. klarte ikke helt å se om han fant noen løsning på det?? Litt usikker hva som var årsaken her. Men kom på en ting som kan være løsningen. Du bør sjekke kamreima og se at denne er rett montert,ei tann feil funker "greit" men ved ca.4000 rpm så vil ikke hjernen klare å holde tenningen rett lengre og bilen vil gå i nødmodus. Både G28,G4 og G40 vil ha innvirkninger,men kun G40 vil kunne bli avlest via vag-com. 1 tann feil = ca.15 grader •2112 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00514 Timing (62 degrees BTDC) reference sensor Flywheel pin damaged/missing, Mis-located Sensor, flywheel pin, distributor hall sensor out of adjustment •2113 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00515 Hall sensor in distributor (3B, early AAN engines) or camshaft position Hall Effect sensor on later AAN (S4/S6 engine). Distributor alignment, faulty sender, Mis-located sensor & distributor, Cam timing possibly incorrect on AAN engine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 1, 2006 har planer om å bytte registrerreim neste helg.. så da får jeg jo sett om den kanskje er en tann feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 1, 2006 har planer om å bytte registrerreim neste helg.. så da får jeg jo sett om den kanskje er en tann feil.. Har hørt om dette fra flere. Start i "bunn" med feilsøkingen og beveg deg videre. Kamreima er 1.punkt jeg ville ha sjekket da du får denne feilmeldingen vis drevet er noen grader feil. Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 1, 2006 er akkurat ferdig med å demontere registeret.. å den var nok en tann feil, så satser på at jeg har løst problemet.. gidder ikke å montere det igjen i dag.. blir nok å bestille nytt alt av registerdeler i morgen å takk for hjelpen foresten.. utrolig hvor mye kunnskap som fins på forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 2, 2006 er akkurat ferdig med å demontere registeret.. å den var nok en tann feil, så satser på at jeg har løst problemet.. gidder ikke å montere det igjen i dag.. blir nok å bestille nytt alt av registerdeler i morgen å takk for hjelpen foresten.. utrolig hvor mye kunnskap som fins på forumet Ja det var gode nyheter. Noe som heter "been there done that":) Da regner jeg med at alt blir iorden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 2, 2006 jepp.. regner med at det blir i orden da.. begynte jo nesten å tro at en orginal s2 skulle gå så dårlig blir vel ny bil når alt blir i orden.. får registerreim,vannpumpe,strammerulle og reimer til ac,dynamo,servo på torsdagen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...