#1 Skrevet September 30, 2006 Nå lurer herren fælt her Alle man snakker med og hører om sier forskjellig saker . Om dette er "ødeleggende" for turbo og motor. Har derfor lyst på litt feedback og info av folk her inne rundt emnet ! Jeg kunne tenkt meg litt mer lyd fra snurra , og syns turbosmart sin relativt store med "tut" ser litt fjong ut.. he he . Men som sagt så har jeg ikke noe teknisk innsikt i akkurat dette , så hjelp til litt! Kjører en Golf IV GTi (180 hk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2006 Jeg fikk mye tull da jeg satt trubosmart dualport! Fikk feil på N75 ventilen og gasspedal sensor 1 og 2. Det var feil som kom flere ganger! Med en gang jeg tok av dumpen slutta den gasspedalsensoren å fucke seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2006 Nå lurer herren fælt her Alle man snakker med og hører om sier forskjellig saker . Om dette er "ødeleggende" for turbo og motor. Har derfor lyst på litt feedback og info av folk her inne rundt emnet ! Jeg kunne tenkt meg litt mer lyd fra snurra , og syns turbosmart sin relativt store med "tut" ser litt fjong ut.. he he . Men som sagt så har jeg ikke noe teknisk innsikt i akkurat dette , så hjelp til litt! Kjører en Golf IV GTi (180 hk) Er vel mye delte meninger om dette.. Bare å søke så finner du ca noen sider med det temaet... Men beste på disse motorene for at de skal fungere skikkelig, med riktig bensintilførsel osv er RESIRK ventil.. Når du slipper lufta ut, så registrerer lmm feil luftmengde og pøser inn ekstra bensin.. Det kan jo over tid føre til litt ekstra sot å greier + muligens litt fusk, men det har jeg ikke merket noe særlig til da jeg har prøvd litt.. Noen sier håpløst med åpen dump, for noen er det helt ok.. Jeg har iallefall ikke merket noe effektforskjell på Åpen og lukket dump.. Jeg kjører nå med STRAM fjær i en forge resirk dump.. Bedre å høre litt turbokvittring enn pshhh hele tia synes jeg.. Men har du ventil i det hele tatt nå? Mener kenneth kjørte uten en stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2006 takk for svar. Og ja han plugga slangene og tok bort resirken. jeg kjører med resirk nå for jeg følte vel kanskje at det å blokkere lufta hvertfall ikke er bra for turbo ! men som sagt dette veit jeg ikke sikkert. og er som deg Håkon ute etter denna go kvittringa hmmm ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2006 Kvitrelyden som faktisk er tøff får du nok ikke uten å gjøre som det er nevnt ovenfor her. Det spiller nok heller liten rolle hva slags ventil du skulle velge også. Den beste løsningen mener jeg er å evt. montere åpent luftfilter og en resirkulerende avlastningsventil. Dumpventil i ordets rette forstand forstyrrer motorens blandingsforhold mellom luft og bensinmengde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2006 Er ikke heeelt bra for de turboene der.. For større turboer med skikkelig innmat er ikke dette noe problem.. Sitter annet luftfilter på den? En resirk ventil hvor du kan justere stramminga hardt vil jeg tro funker.. Ryker turboen er jo det en god grunn til å kjøpe større? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2006 Og med resirkulerende avlastningsventil mener du original el en tuning variant ? og har åpent luftfilter ,men som Håkon nevner over her så har jeg nok "bare" blåselyd (pyhssj) . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2006 Og med resirkulerende avlastningsventil mener du original el en tuning variant ? og har åpent luftfilter ,men som Håkon nevner over her så har jeg nok "bare" blåselyd (pyhssj) . Mente f.eks en Forge ventil ja. Blir uansett bare psssshhh lyden, men som Håkon skriver kan jo den ventilen åpnes og fjøra inni shimses strammere slik at det kvitrer ved lavt trykk da ventilen ikke åpner og blåser ved avlastning på høyt trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2006 skjønner .. Og funker ikke det her så må man bare trimme dritten av den 1.8 klumpen , så lyden kommer naturlig ! Men takk for innspill gutta . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2006 bytt ut den org plastikk ventilen med en forge alu ventil og sett på åpent luftfilter, da slipper du og bekymre deg for feil osv-osv, og fin lyd blir det og;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2006 skjønner .. Og funker ikke det her så må man bare trimme dritten av den 1.8 klumpen , så lyden kommer naturlig ! Men takk for innspill gutta . He he.......quite right. Ca 550 hk er passe...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2006 Den som sitter der originalt er ikke plast , men alu! skikkelig quality shit fra vag vøtt og hadde det vært noen form for firhjulstrekk på golfen så hadde trimmeplanene sett heeelt annerledes ut Bent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2006 Den som sitter der originalt er ikke plast , men alu! skikkelig quality shit fra vag vøtt og hadde det vært noen form for firhjulstrekk på golfen så hadde trimmeplanene sett heeelt annerledes ut Bent Den som sitter på 150hk er iallefall plast.. Går ut i fra at den orginale din er av plast å? Hvis ikke er den vel blitt skiftet i tia... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...