#1 Skrevet September 30, 2006 Har gått til anskaffelse av en Audi 80 GTE quattro. I bilen sitter det orginalt en 1,8 l motor, tenkte jeg skulle sette i en 2,2T motor. Hva bør jeg velge? 3B,AAN eller ABY? - Hvordan gjør jeg med motorfester? - Noen som vet hvordan man skal gjøre med gir/drivverk? Noen som vet om noen internettsider som omfatter dette?? Eller noen som har laget en tråd her på forumet kanskje, har prøvd å sett etter dette men ikke funnet noe enda... Hvis noen har noe å komme med som jeg bør vite setter jeg stor pris på å få vite det... Skal legge ut tråd snart så dere kan følge prosjektet mitt! På forhånd takk! MVH Kaspersen Racing... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2006 - Hvordan gjør jeg med motorfester? Motorfestene må sveises fast til rammevangene. I tillegg må hele tverrstykket av fronten byttes (sveiset), radiator må flyttes etc, ganske mye jobb. - Noen som vet hvordan man skal gjøre med gir/drivverk? Skifte girkasse til en fra en 5-sylindret 80/90. Hvorfor ikke satse på en frisk 1.8T? Man får en mindre motor (fysisk mindre - størrelse og vekt) og dermed bedre balanse i bilen, pluss at det er mye mindre å måtte bygge om. Dermed kan du legge mere penger i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2006 Kan ikke kassa brukes, passer ikke den til 4'ern på 5'ern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2006 Holder også en knapp på 1.8T, femmer er jo oppbrukt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2006 Holder også en knapp på 1.8T, femmer er jo oppbrukt.. Kjempefint at folk tenker sånn, for da blir det mer deler for oss å få tak i til 5'erne: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2006 Kan ikke kassa brukes, passer ikke den til 4'ern på 5'ern? Jeg har aldri forsøkt selv, men de som har, sier at de ikke gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2006 Holder også en knapp på 1.8T, femmer er jo oppbrukt.. Audi femmer blir alderi oppbrukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2006 Tusen takk, alle som har svart....! Men er litt usikker enda på hva jeg skal gjøre siden det er en 4 syl...?? Hvis noen har noen innvendinger, kom gjerne med dem!! Mvh kaspersen racing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 4, 2006 Er vel ikke noe hokus pokus å bygge om til 2,2t, bare at det tar tid og litt penger. Min 80 er ombygd fra firer til femmer, og det mest drastiske som er gjort er at det er sveist nye motorfester i rammevangene. Festene tror jeg faktisk du får kjøpt hos Møller... Deretter så er det bare å få tak i gearkasse fra en 80/90 som er originalt med femmer, da er du ett godt stykke på vei ihvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 4, 2006 Tusen takk, alle som har svart....! Men er litt usikker enda på hva jeg skal gjøre siden det er en 4 syl...?? Hvis noen har noen innvendinger, kom gjerne med dem!! Mvh kaspersen racing Det som må gjøres: Radiatoren må ut, "kassa" som radiatoren hviler på kan kuttes vekk, da kommer hullene til bikkefestet foran til syne. Radiator fra en med 5er må skaffes og fester til den må lages/skaffes. Motorfestene på 4ern står på travers og kan kuttes vekk eller bruke en travers fra 5er. Må da sveises nye fester på rammevanger som passer 5er. Girkassa må byttes da den passer ikke på 5er. Bakdiffen må da også byttes da jeg mener på det er annen utveksling 4er kontra 5er. Stort sett det som må gjøres:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 4, 2006 Det som må gjøres:Radiatoren må ut, "kassa" som radiatoren hviler på kan kuttes vekk, da kommer hullene til bikkefestet foran til syne. Radiator fra en med 5er må skaffes og fester til den må lages/skaffes. Motorfestene på 4ern står på travers og kan kuttes vekk eller bruke en travers fra 5er. Må da sveises nye fester på rammevanger som passer 5er. Girkassa må byttes da den passer ikke på 5er. Bakdiffen må da også byttes da jeg mener på det er annen utveksling 4er kontra 5er. Stort sett det som må gjøres:) Hvis bakdiffen passer kan ikke:) beholdes, selv om den har annen utveksling ? Forskjellen blir vel bare litt raskere aks., og litt lavere toppfart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 4, 2006 Hvis bakdiffen passer kan ikke:) beholdes, selv om den har annen utveksling ? Forskjellen blir vel bare litt raskere aks., og litt lavere toppfart Bilen har permanent firhjulstrekk, vil da slite på midtdiffen på girkassa når de ikke har samme utveksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 5, 2006 Må også sveise inn fester til girkasse på traversen... Så det er nok enklere å skaffe en ny fra en 5'er. Jeg jar bygget om en Passat 32b fra 1.8FWD til 2.2 5'er og Syncro (Quattro kasse). Det var em del jobb ja, og jeg hadde ikke giddet en gang til. Det finnes da nok av biler som er 5 er (og quattro) fra før av. Selg den du har og kjøp en med 5 er. Godkjenning er også en utfordring, men ikke en umulighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 5, 2006 Må også sveise inn fester til girkasse på traversen... Så det er nok enklere å skaffe en ny fra en 5'er. Jeg jar bygget om en Passat 32b fra 1.8FWD til 2.2 5'er og Syncro (Quattro kasse). Det var em del jobb ja, og jeg hadde ikke giddet en gang til. Det finnes da nok av biler som er 5 er (og quattro) fra før av. Selg den du har og kjøp en med 5 er. Godkjenning er også en utfordring, men ikke en umulighet Alle biler med quattro, iallefall de gamle, har 2 fester til girkasse på traversen. Kun FWD har 1.. Så der er ingen forskjell:) Å bygge om en bil fra FWD til quattro kan jeg nok tenke meg er en stor jobb. Bygge om en gte til 5er, er nok største jobben nye motorfester på rammevang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...