Anbefalte innlegg

Heisann..

har litt problemer med takluka som jeg håper kanskje noen kunne hjelpe meg med? Noen som vet om noen steder de fikser takluker (Helst i Telemark)?

Men kan vel kanskje prøve og fikse det selv også, eller lønner det seg og levere den inn?

1.problem: Fra ifjor sommer, så har taluka mi subba oppatt kanten hver gang jeg skal ta den igjen etter og ha tatt den bakover, virker nesten som om den går opp for fort før den har fått skyvd seg ordentlig frem. og dermed kommer det noen stygge riper. Noen som vet hva som er gærent?

SSA41485.jpg

2.Problem: I sommmer så hadde jeg tilta takluka mi, men når jeg da skulle ta den igjen, så knakk det et eller annet oppe i takluka, ved førersiden, Så den ville ikke igjen, bare på den ene siden, ser det er noe som er knekt oppi der, går det an og kjøpe denne delen løs?

attachment.php?attachmentid=44396&stc=1&

PS: Bildet er fra en Golf 3 som hadde samme problem.

Mvh Fredrik Helberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skulle eg og hatt svar på. Har akkurat det samme problemet sjølv, at luka blir oppskrapt.

Var noko som knakk på mi luka og men eg kan bruke tiltn enda. Var bare at takluke trekket løsna...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette før?

Hadde vært kjekt med et delenr, på den delen som er knekt..

noen som kan finne et bilde i familiealbumet over takluka og delene?

Corrado G60 90 Mod.

Mvh Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=44396&stc=1&

PS: Bildet er fra en Golf 3 som hadde samme problem.

Mvh Fredrik Helberg

Bilen min jo, jeg har enda ikke giddet fikse det problemet, trenger strengt tatt ikke å bruke luka før til sommern igjen, men jeg fikk tips om at dette var et relativt kjent problem, så man kan jo begynne med å spørre den lokale forhandleren, Skien bil eller Grenland auto om de har en fastpris på å fikse dette. Ellers så kan du jo spørre på Elite Auto på kjørbekk som driver med vw\audi. I haynes repboka står det bare at dette burde du ikke prøve å fikse selv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja, tok bildet på den tråden du hadde starta og skrive..;)

Takk for tipsa forresten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min jo, jeg har enda ikke giddet fikse det problemet, trenger strengt tatt ikke å bruke luka før til sommern igjen, men jeg fikk tips om at dette var et relativt kjent problem, så man kan jo begynne med å spørre den lokale forhandleren, Skien bil eller Grenland auto om de har en fastpris på å fikse dette. Ellers så kan du jo spørre på Elite Auto på kjørbekk som driver med vw\audi. I haynes repboka står det bare at dette burde du ikke prøve å fikse selv :P

Hørte med skien bil ang dette her om dagen..i ditt tilfelle var det rundt 5k for og bytte denne delen som var knekkt inni der (mest sannsynlig)..

Men i mitt tilfelle skraper den oppat også, noe de ikke viste hva var, så kunne hende jeg måtte bytte hele, og inkl. arbeid kom dette på rundt 10k..

så hadde vært kjempeflott om noen kunne fortelle hvordan man kan demontere takluka fra taket? slik at jeg kunne bytta disse delene selv.

mvh Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte elite auto om om problemet mitt og mye av jobben var å ta ned taktrekket\vannkassa, så da har man jo muligheten til å demontere\montere taktrekk\vannkasse selv. Delene kosta drøye 1500kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

delene på skien bil tror jeg kosta 470,- for problemet ditt, men de visste ikke hva skrapeproblemet mitt var da..kunne være samme delen som forårsaket det også..men de måte neste bare se..

men kanskje noe og vurdere det da, bare ta av taktrekk og vannkasse selv også, sette resten av jobben til de, isteden for å ødelegge mer:P hehe..

Men noen som har noen tips om hvordan demontere alt dette?

Mvh Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er samme løsning på disse bilene som det var på min audi 80 91. mod. Der bytta jeg en "førings skinne" som var knekt, denne fikk jeg hos huggern for en femtilapp og demonterte/monterte på min bil bil på under en time. Jeg tilta bare opp luka, tok av trekket og skrudde derfra. Kom til alle de nødvendige skruene. Tror faktisk jeg hadde av hele luka.

Jeg så veldig mørkt på det med å demontere taktrekket værtfall, det er mye arbeid å få ned alt rundt alle stolpene. Heldigvis slapp jeg! :nana:

På den delebilen fikk jeg ikke opp luka engang, for der sto det en bil på taket : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de snakka noe om at det kanskje var en føringsskinne som var skjev hos meg serru, siden den skraper oppat, men itillegg har jeg jo den andre delen som er knekkt oppi der, så må nok ut med alt, men hadde ikke gjort noe om jeg hadde slippt det..men tviler ;) hehe..

Så hvis noen har en guide på hvordan demontere taktrekk, og alt nødvendig for å komme til takluka, kom igjen...fortell ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man tar av taktrekket på en Corrado G60 90' mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

acoupe på bilforumet har hatt det nede ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får spørre han når jeg skal gjøre det da :) takk takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.