#1 Skrevet Oktober 2, 2006 Bare lurer på hva som blir gjort når man sender bort turboen til overhaling?? Noen som vet? Og er dette noe man egenligkan klare selv?, hvis det bare er og bytte lager:rolleye: Og hvordan merker man at turboen begynner og bli sliten? Hører man det på noen måte? eller må man sjekke det ved å kjenne etter slark osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2006 noen vet vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2006 bump.. du kjenner slakken i lageret ved å rikle på vifta inne i kald siden på turboen, (der den suger inn lufta) rører denne på seg (opp og ned, ut og inn) så er lageret slitt, og burde å byttes. er det mye slakk kan du sjekke om det er olje i røret fra turboen til IC eller innsuget. er det det så er lageret helt gåent og MÅ byttes....(høyere forbruk, høyere co2 og eventuelt turboen skjer seg) du kan høre at turboen er sliten, den suser ikke så mye når ladetrykket kommer og d kommer senere. er også litt som en skrapelyd når motoren står på tomgang rart ingen som har svart før... er det ingen der ute som kan noe om turbo??????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2006 Opp/ned skal den forsåvidt kunne bevege seg litt,dette blir stabilisert ved høyt turtall og ved oljetilførsel Men det er jo thrustlageret(Inn/ut) som er mest utsatt..Blir dette lageret for mye slitt,så vil kompressor hjulet subbe borti kompressorhuset da impellern vil "skru" seg utover og ende med et finale brak Men det "er ikke bare å bytte lager" selv,bør man jo ha kunnskap og rett utstyr til det da... Tiltrekningsmoment er også viktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2006 endelig, takker for svar:) kjekt og vite. Da er i allefall ikke min sliten, finns ikke slark og hyler/suser som en sint lemmen framme i der: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...