#1 Skrevet Oktober 2, 2006 En kompis av meg har en -90 Passat G60, og igår fikk han en snodig feil på bilen som vi ikke klarte bli kloke på. Han kjørte bilen ut av garasjen, og bilen oppførte seg som vanlig. Han skrudde ut pluggene for han visste disse var full av dritt og børstet av dem dritten, satte dem i, startet og kjørte til en nabo for å levere no, 200 m unna. Mot slutten av disse 200 m begynte bilen å jage, fra 800 - 1500 rpm, pulserende jaging. Han stoppet bilen, gikk inn og gjorde sitt og kom ut igjen for å starte men bilen var død. Starter og alt drar rundt, men bilen tenner ikke. Dette er sjekket og prøvd: *gnist på alle plugger *Gnist fra coil *Hallgiveren er testet *pluggene er sjekket mot jord *rotor og fordelerlokk er byttet *strøm i massevis på batteri *sikringer er sjekket *Startgass er brukt på hele motor uten resultat *Pluggledninger har vi kappet vekk metallet med tanke på overslag uten bedring. Det snodige er at om vi dytter bilen igang, så starter den. Men står da å jager mellom 800-1500 rpm. Om vi dauer den, så tar den en runde på starteren som om den skal starte, men gjør det altså ikke. Hva har vi oversett? Hva kan være feil her?? Nå er rådyra gode! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2006 hmm sjekk om nederste hjulet til regreima er løst.. på gti'n hadde tappen på det drevet ryki.. kjenner igjen symptomene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2006 Dette skjedde på corradoen min også, så er godt kjent med det problemet. Motoren er nybygget for ett år siden (eller 2?), og regreim ble byttet da. Om dette var problemet må ville den vell neppe starte når vi dyttet den igang heller..?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2006 Dette skjedde på corradoen min også, så er godt kjent med det problemet. Motoren er nybygget for ett år siden (eller 2?), og regreim ble byttet da. Om dette var problemet må ville den vell neppe starte når vi dyttet den igang heller..?!? hmm denne gti'n starta på trill men ikke på starter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2006 Oppdatering av dagens innsats: Byttet: *plugger *pluggledninger *fordelerlokk *rotor Skrudde ut G-laderen, denne var smekkfull av olje, og dette lå tjukt i alt av rør, slanger osv. Etter G-laderen var ute startet bilen på første forsøk, men fikk ikke tett olje-mateslangen, så måtte stoppe..prøvde igjen med samme resultat. Bilen ryker som bare rakkeren. Så.. etter å ha fått den tett den oljeslangen, så starter ikke bilen lenger, hverken på starter, dytte igang, eller slepe igang. Andre ideer? Må nesten sjekke timingmerkene i morgen og se om disse står på rett sted. Så lenge bilen ikke går, så får vi ikke sjekket svinghjulsdemperen for kast. Er det rareste vi har vært borti..og klødd både her og der i ren forundring! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...