#1 Skrevet Oktober 2, 2006 Var på Mekonomen i sted for å handle clutch, og etter presentasjon av vwaudi-club medlemskap sa mannen bak kassa "ja da er det 15% der". Javel, flott med rabatt, men på Rabatt-sidene her på forumet står det vitterlig 27% med unntak av tilbudsvarer. Man klager jo aldri på å få rabatt, men avtalen burde kanskje endres til 15% hvis det er gjeldende praksis. Vet ikke om dette er en sak for lokallaget eller om avtalen er sentralt utarbeidet, men vi kan jo begynne her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2006 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=57978&highlight=rabatt+mekonomen De gir ikke 27% på alt lenger, varierer på hva du kjøper. Noe er det 15% på, noe er det 30% på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2006 Får konsekvent 15% i Molde. Har handla MYE der i høst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg fikk mer rabatt på på bremseskivene foran enn de bak. 10% bak og ca 25% foran om jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2006 Jaja, burde søkt litt først ja ser jeg Jeg ga mannen på mekonomen en sjans til å være billigst ved å gi han prisen jeg fikk delene for på en annen butikk (i krsund desverre), men den ville han ikke være med på. Det er ikke snakk om mer enn 250kr i forskjell, men på budsjettbilen min kjøper jeg der det er billigst. Så får vel sende opphavet på handletur i baillsund Btw: hva er det med delesjapper og konkurranseinstinkt? I min fartstid i Elkjøp var det ingen diskusjon, hvis noen fant dingser billigere enn vår pris skulle vi gå under. Uten videre sermonier. På bildelesjapper så begynner betjeninga å argumentere for at deres uorginaldeler er bedre enn konkurrenters uorginaldeler. Takk og goddag, den hører til litt lengere ut på åkern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2006 Synes det var mye greiere før jeg, da det var 27% rabatt, færdi med det.. Hvem vet om man får den rabatten man skulle hatt nå da..? Mye bedre med en fast rabatt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2006 Det er nok slutt på tiden med 27% rabatt hos mekonomen. Jeg var der for et par uker siden, og da stussa jeg litt da jeg "bare" fikk 15% rabatt. Jeg spurte og fikk til svar at de har "revidert" rabattordningen for alle bilklubbene. Årsaken var reaksjoner fra bilverksteder etc som irriterte seg over at privatpersoner kunne handle med like god rabatt som bilverkstedene selv. BMW-klubben var vel forøvrig den klubben med best rabatt av alle, ca 40%, men nå har alle den samme rabatten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2006 Det er nok slutt på tiden med 27% rabatt hos mekonomen. Jeg var der for et par uker siden, og da stussa jeg litt da jeg "bare" fikk 15% rabatt. Jeg spurte og fikk til svar at de har "revidert" rabattordningen for alle bilklubbene. Årsaken var reaksjoner fra bilverksteder etc som irriterte seg over at privatpersoner kunne handle med like god rabatt som bilverkstedene selv. BMW-klubben var vel forøvrig den klubben med best rabatt av alle, ca 40%, men nå har alle den samme rabatten. Er det ikke 15% rabatt hos Møller også da? Er det det så kan man begynne å handle fast der! Bildelene er så dyre at jeg ikke skjønner hvorfor de ikke kan gi bra rabatter til Klubblag. Verkstedene har da vel ikkeno med det, for de har 30-40% rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 4, 2006 Problemet her er vel at verkstedene presser på mekonomen fordi klubblag får oppimot samme rabatt som verkstedet. Verksteder har alternative deleleverandører, og mekonomen tør ikke annet enn å gi etter for presset. Resultat: en latterlig rabatt som i praksis ikke er unik på noen som helst måte da enhver iherdig mann eller dame med stor nok utringing klarer å mase seg til 15%. Det at verksteder kommer med slike pressmidler har jo selvsagt ingenting med fornuft å gjøre. Jeg kan på ingen måte se for meg at de taper penger når man tar i betraktning at bilklubbmedlemmer som handler på mekonomen sannsynligvis ikke kommer til å sette sine bein på verkstedene uansett. Etter mitt syn grunner dette ned til en enkelt ting: grådighetskulturen i delebransjen. I forhold til andre bransjer (f.eks. forbrukerelektronikk) er det ikke reell konkurranse i bildelebransjen. Alle aktører er skjønt enige om inntjeningsmarginer (ikke enige om pris, for prissamarbeid er jo ikke lov i Norge) og forskjellige butikker/kjeder kan være rimelig sikre på at kunden ikke får mer rabatt hverken her eller der. Bare så det er sagt, det finnes noen få unntak. Jeg vet om lokale avtaler forhandlet frem hos enkeltbutikker som faktisk er gunstige. Det er synd at mekonomen (og sikkert andre forhandlere) fortsatt ikke kan se en bilklubb som en enhetskunde på lik linje med bilverksteder. Klubben vwaudi-club kan uten problemer utgjøre en stor kunde helhetlig sett, men å bruke medlemsmassen som pressmiddel funker enkelt og greit ikke når klubben ikke blir ansett som en enhetskunde. Og i praksis vil det selvsagt heller ikke funke siden man innad i klubben ikke kan komme til enighet om å droppe mekonomen; noen vil alltid handle der uansett. Så sitter vi her da.. Klager litt.. Men blar opp likevel når prisen blir presentert. Mine 20 øre (burde følge med på forelesninga nå, istedet for å surfe forum) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 4, 2006 Vi har det samme her i Drammen. Det var gode rabatter, men nå er det kun 15 %. Handlet tidligere alt av Castrol-olje der, men kommer til å slutte med det, og heller kjøpe en kartong i slengen hos Kollevold og få 25 % rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 6, 2006 Jeg handler konsekvent bare på Meca eller Møller, da jeg har en særdeles gunstig avtale hos Meca gjennom jobben som gjør at jeg får fra 25% til 50% på alt. Det varierer, men på de fleste vanlige slitedeler er det snakk om ca. 35%. Rart det er så vanskelig å få forhandlet noe sånt for en klubb? Mekonomen har jeg ihvertfall gitt helt opp, man får kanskje 10% her om man krangler lenge nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2006 Kan ikke noen prøve og høre med mekonomen om det går og forhandle fram en fast rabatt da? Jeg handler bare på mekonomen men kommer heller til og handle på romnes da vi har ganske gunstig avtale der igjennom jobb, om vi ikke får en skikkeli avtale det går an og forholde seg til.. Uholdbart at rabatten skal gå på trynefaktor og humøret til selgern synes nå jeg iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...