#1 Skrevet Oktober 2, 2006 Hei. S4-en trøbbler av og til...(V8 ABH) Det skjer når eg starter motoren når den er halv-varm. Da vil den ikkje gå jevnt på tomgang, men jager mellom 300 og 700 rpm. Prøver eg å kjøre så er den heilt kraftlaus, og eg må pumpe med gassen for at den ikkje skal stoppe. Andre ganger blir tomgangen liggende på 2000rpm. Det rare er at det hjelper å stoppe motoren for så å starte den igjen. Nokon tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2006 Ingen som har noko tips? Turtallssensoren, kvar finner eg den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2006 I kveld skjedde det igjen, forige gang var for 1,5mnd/2000km siden. Denne gangen hadde eg kjørt en kilometer, og skulle rygge inn på parkeringsplassen utenfor huset. Når eg clutchet ut, stoppa motoren. Prøvde å starte den igjen, og den var heilt umulig,- ville ikkje gå på tomgang, og var heilt kraftlaus. Så stoppa og starta eg den igjen, og da var alt som vanlig. Nokon som har et tips? Er utrulig vanskelig å feilsøke etter en feil som kjem og går så fort.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2006 Jeg ville i første omgang forsøkt å få lest av lagrede feilkoder i hjernen. Dette for du et Godkjent verksted til og gjøre, eller noen som trimmer slike biler har også som regel utstyr til dette. Alternativt kan du vist nok gjøre det selv, ligger vist en guide på dette på Nordicaudi.com Er ikke så kjent med V8 til Audi, men kan Luftmengde måler være et alternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2006 Jeg ville i første omgang forsøkt å få lest av lagrede feilkoder i hjernen. Dette for du et Godkjent verksted til og gjøre, eller noen som trimmer slike biler har også som regel utstyr til dette. Alternativt kan du vist nok gjøre det selv, ligger vist en guide på dette på Nordicaudi.com Er ikke så kjent med V8 til Audi, men kan Luftmengde måler være et alternativ? Godkjent verksted, vil det seie merkeverksted? Eg haller til at det må vere dårlig kontakt et eller anna sted, men det er jo umulig å finne ut så lenge feilen ikkje er der. I 99,9% av tida fungere alt 100% Nokon som veit kva desse sensorane gjer for noko? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2006 Ti tegn....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2006 Kunne du ha tatt et godt bilde av tennpluggkablene? Jeg trenger å vite hvor skal hvor, jeg er 99%sikker på at jeg har gjort det rett men jeg trenger bare et bilde sånn at jeg blir 100%sikker. Har samme motor som deg og jeg har nettopp hatt min motor ute av bil. Ta godt bilde av dysene også, trenger å se kablene/koblingene. Send PM eller post her inne. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68491 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2006 Ingen som har noko tips? Turtallssensoren, kvar finner eg den? "Turtallsensor" sitter på venstreside av girkassa, det sitter 2 sensorer der. Men det er neppe de som trøbler for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2006 Ti tegn....... (Bildet forsvant vist her...) Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2006 "Turtallsensor" sitter på venstreside av girkassa, det sitter 2 sensorer der. Men det er neppe de som trøbler for deg. Det er vel induktive sensorer dette... ? og dei er skjelden ustabile.... Kan det vere kondens da? Hadde ikkje trudd at det skulle forsvinne berre ved å stoppe og starte den igjen om det var det..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2006 Godkjent verksted, vil det seie merkeverksted? Eg haller til at det må vere dårlig kontakt et eller anna sted, men det er jo umulig å finne ut så lenge feilen ikkje er der. I 99,9% av tida fungere alt 100% Nokon som veit kva desse sensorane gjer for noko? [ATTACH]50949[/ATTACH] Merkeverksted eller andre med tilkoblingsmuligheter til VagCom. F.eks ES-Tuning osv... Ingen ekspert men, tenkte på gass spjeld sensoren. Regner med at den har en kontakt i "normal" posisjon, altså når spjeldet er lukket. Som gir signal til ECU at bilen skal holdes i live av tomgangsmotoren. Hvis det er feil på GSS, og den ikke gir signal til ECU om at spjeld er lukket, at det da blir krøll med tomgangshastighet? Feil her kan som regel leses av. Her kan det jo, som du sier, være dårlig kontakt. Er mitt forslag helt på jordet, mottas all lærdom med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2006 Merkeverksted eller andre med tilkoblingsmuligheter til VagCom. F.eks ES-Tuning osv... Ingen ekspert men, tenkte på gass spjeld sensoren. Regner med at den har en kontakt i "normal" posisjon, altså når spjeldet er lukket. Som gir signal til ECU at bilen skal holdes i live av tomgangsmotoren. Hvis det er feil på GSS, og den ikke gir signal til ECU om at spjeld er lukket, at det da blir krøll med tomgangshastighet? Feil her kan som regel leses av. Her kan det jo, som du sier, være dårlig kontakt. Er mitt forslag helt på jordet, mottas all lærdom med takk Høyrest ikkje dumt ut dette.... Får gå over alle kontaktene med syrefri vaselin... . Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...