Mjøsa: Har kjøpt meg "ny" Audi! ('91 Audi 100 Quattro Avant)

Anbefalte innlegg

Jada, det gikk relativt fort !

 

La ut en annonse på coupen min på søndag 24.9, og fikk utrolig mye respons, så bilen ble solgt på onsdag 27.9. Den nye eieren er forøvrig også medlem i klubben, men ikke så aktiv på forumet, litt vemodig å selge den, men håper ny eier tar GODT vare på den !

 

Så da gikk jeg i fra en realtivt strøken, og noe upraktisk coupe til en noe annerledes bil : haha :

 

30min etter salget av coupen på onsdag ringte jeg på ny bil, og møte ble avtalt kvelden etter. Torsdag den 28.9 bar det oppover til vinstra for å se på en '91 Audi 100quattro Avant !

 

Bilen var i fantastisk god forfattning så jeg kunne ikke si nei, og den ble min for LANGT under det den stod til salgs for : smil :

 

Mens folk normalt når dem selger bilen sin, går opp på en som er noget råere, tok jeg heller 10skritt tilbake : klø :

 

Kommer nok tilbake med noe råere en gang i framtiden..

En ting er sikkert, denne bilen skal være med på vintertreff : flau :

 

Sammenligningsbilde :

redigert.jpg

redigert2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, grattis med ny bil.. :)

Ble kanskje et steg tilbake, men sikkert morro uansett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, grattis med ny bil.. :)

Ble kanskje et steg tilbake, men sikkert morro uansett. :)

 

Hehe, takker takker !

 

Ble mange steg tilbake gitt, men moro med en bruksbil gitt, praktisk som bare det : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny "family-wagon" :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny "family-wagon" :nana:

 

Hehe, bare mobb du : rolleyes

 

Ser også at en moderator har endret trådtittelen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, flere som deler tankegangen min virker det som.. Ble ikke fullt så brå overgang hos meg, men fint med bruksbil alikevel (båt-understell og stålfelger spiser fartshumper og høye fortauskanter som snacks. :D). Spare til 'friskere' bil til våren? Det er iaffal min plan :P

 

 

Til lykke med 'nybil' :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og vi er flere med samme tankegang:o

 

gikk fra 94mod S2 sedan til 87mod 90 2,2 fwd jeg.....: klø :

blir mere bruksvennlig alikevell med en bil som kan brukes....hehe.

liker go`e gamle 90`er jeg......

 

turbo quattro er på vei da......: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det gikk relativt fort !

 

La ut en annonse på coupen min på søndag 24.9, og fikk utrolig mye respons, så bilen ble solgt på onsdag 27.9. Den nye eieren er forøvrig også medlem i klubben, men ikke så aktiv på forumet, litt vemodig å selge den, men håper ny eier tar GODT vare på den !

 

Så da gikk jeg i fra en realtivt strøken, og noe upraktisk coupe til en noe annerledes bil : haha :

 

30min etter salget av coupen på onsdag ringte jeg på ny bil, og møte ble avtalt kvelden etter. Torsdag den 28.9 bar det oppover til vinstra for å se på en '91 Audi 100quattro Avant !

 

Bilen var i fantastisk god forfattning så jeg kunne ikke si nei, og den ble min for LANGT under det den stod til salgs for : smil :

 

Mens folk normalt når dem selger bilen sin, går opp på en som er noget råere, tok jeg heller 10skritt tilbake : klø :

 

Kommer nok tilbake med noe råere en gang i framtiden..

En ting er sikkert, denne bilen skal være med på vintertreff : flau :

 

Sammenligningsbilde :

 

Var det du som stakk av med denne :-(

Vel, grattis med ny bil. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, flere som deler tankegangen min virker det som.. Ble ikke fullt så brå overgang hos meg, men fint med bruksbil alikevel (båt-understell og stålfelger spiser fartshumper og høye fortauskanter som snacks. :D). Spare til 'friskere' bil til våren? Det er iaffal min plan :P

 

 

Til lykke med 'nybil' :)

 

 

Jepps, vi er nok fler om den tankegangen : smil :

 

Det som er deiligst av alt, jeg kan nå kjøre på humpete grusveier, og dem finnes det mange av her på bondeland : flau :

 

Friskere bil kommer sikkert etterhvert, men ser ikke noe hensikt i å låne meg til fant som lærling, så råere bil må vente til jeg er ferdig med militæret eller fått meg fast jobb !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og vi er flere med samme tankegang:o

 

gikk fra 94mod S2 sedan til 87mod 90 2,2 fwd jeg.....: klø :

blir mere bruksvennlig alikevell med en bil som kan brukes....hehe.

liker go`e gamle 90`er jeg......

 

turbo quattro er på vei da......: smil :

 

 

Det er jo en relativt stor overgang !

 

Liker gamle 90 jeg også, men i mitt tilfelle nå blei de for små, måtte ha hengerfeste, quattro og stasjonvogn ( for å frakte gokart ) : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det du som stakk av med denne :-(

Vel, grattis med ny bil. :-)

 

Jepps, jeg som ble eier... Den hadde ligget lenge på autodb da, men liten respons i flg. eieren ! Han hadde akkurat lagt ut annonsen på nytt og senket prisen betraktlig når jeg ringte : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,gikk jo som ein kula og denne da:D var behagelig å sitte baki og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelsen på typ89 er ikke mye å skryte av nei, hverken bakseteplass eller bagasjerom.. Men den har femmer og er litt mindre enn 100, som blir alt for stor for meg. Har ikke bruk for all plassen.. :P

 

Hva måtte du ut med for 100-en? Lette en stund jeg og, men fant ingen til under 40 som var EU-ok og i brukbar stand..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hvorfor gå 10 skritt tilbake?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelsen på typ89 er ikke mye å skryte av nei, hverken bakseteplass eller bagasjerom.. Men den har femmer og er litt mindre enn 100, som blir alt for stor for meg. Har ikke bruk for all plassen.. :P

 

Hva måtte du ut med for 100-en? Lette en stund jeg og, men fant ingen til under 40 som var EU-ok og i brukbar stand..

 

 

Jeg ga omtrent halvparten av hva du skisserer her, og den er eu ok i juni 06 så den er eu ok til august 2008 : rock :

 

Og ikke minst, denne var i overaskende bra forfattning !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hvorfor gå 10 skritt tilbake?: klø :

 

Hehe, det kan du si !

Har fått det spørsmålet endel ganger de siste dagene...

Er nok litt p.g.a at jeg ble lei av bilen og ville ha noe nytt/annet,litt lei av å shine og holde på hele tiden for å holde den i tipp topp stand ( selv om det også er moro )Og akkurat nå passer det ypperlig med bruksbil ( som også kan kjøres på grusvei med, samt frakte gokart ) Ettersom jeg er lærling gidder jeg heller ikke låne meg til fant på en bil, så en grom-bil kommer vel heller når jeg får en fast jobb : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som ett veldig bra kjøp det.. :) Var på nippet til å kjøpe en 91' 80 Quattro til omtrent samme pris, men den hadde jo ikke femmer. :( Tilslutt gav jeg opp og kjøpte en fwd, regner med det blir vinter neste år også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil da!;) "Gamle" bilen din får å si det sånn var værtfall grom!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.