#1 Skrevet Oktober 2, 2006 Hei jeg har en Audi A4 Q 1,8 1996 modell, Jeg ble litt bekymret rett før jeg skulle parkere bilen etter en 7 timers biltur over haukeli fra Kragerø til Bergen, det gikk ganske hardt noen ganger, med høy fart og høyt turtall. og rett før jeg skulle rygge bilen på plass blinket olje lampa: eek : , jeg lot motoren kjøle seg ned deretter peilet jeg oljen- der var det olje nok: klø : . lot bilen gå på tomgang opp til 90 grader og ingen blinking i lampen. Bilen har akkurat vært inne og fått byttet olje-trykks bryter og bunnpakning pga lekkasje. Hva kan grunnen være til at lampen begynte å lyse? Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være oljetrykket som hadde synket? syntes bare det var rart at det skjedde rett før jeg skulle stoppe bilen, og ikke mens jeg kjørte bilen. jeg hadde 3 stopp på veien, og da kom det ingenting. Liker ikke det her: bh : Noen som har noen råd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2006 -Svak oljepumpe og/eller tett/igjengrodd oljesil er ikke helt ukjent på disse motorene. Første anbefaling må være å få målt oljetrykket, deretter evt ta opp og rense oljesilen hvis dette ikke ble gjort da bunnpannepakningen ble skiftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2006 takk for tipset, skal til verksted i morra og høre hva de har og si, og om de evt skiftet olje sila. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...