#1 Skrevet Oktober 2, 2006 Trenger bilde av lamellene på ei ny Sachs Race Eng. sinter lamell-plate til S4.. Har en slik lamell-plate og ei Sachs Race Eng. trykkplate liggende på hylla men er usikker.. Noen mener den er utslitt, mens han jeg kjøpte den med sier den er kjørt kun 16.000km og langt fra utslitt.. Jeg har IKKE peiling iallefall.. Dårlige bilder, men selve lamellene ligger nedi "skåler" av noe som ligner på messing.. Disse "skålene" er vel ca 3mm høye opp fra plata. Men lamellene stikker maks ca 0,5mm over disse "skålene", og noen steder så har det begynt å slite ned på "skåla". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2006 Kan du ta bilde av der du mener det er utslitt da ?? Det bildet som er tatt fra lamell-plata er jo helt fint iallfall. Kan ikke se noe galt der......EDIT: Du er klar over selve "lamellen" på en sinter-lamell er laget av et messing-lignende materiale ?? Det er MYE igjen av lamellene som er på bildet du tok iallfall. Sinter-lamellene er naglet fast å det er de du ser nedi sinter-lamellen eller sinter-"pucken" om du vil. Så lenge alle puckene ser slik ut som på bildet med naglene godt nedi så har du ingenting å frykte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2006 Ja jeg ser også at det er langt igjen ned til naglene.. Men mener du at den messing-skåla (eller.no) som ligger RUNDT hver lamell, skal gå inn på trykk-plata ? Messing-skålene du ser på bildet under ligger nå altså plant med overflata på lamellene , og noen steder er det tydelig slitasje ned i "messingen". Har ikke noen bedre bilder da clutchen ligger i Geiranger men her er ett i full størrelse iallefall.. Rent metall mot metall må jo gi en stygg lyd og enorm slitasje når de kommer i kontakt med hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2006 Sintermetall mot trykkplata ja.......velkommen til clutchens verden Høres helt koko ut men slik er det. Å tro det eller ei,det slurer ikke selv om det er metall mot metall Snarere tvert imot,sinter-clutch kan faktisk være brutale (av/på). Så lenge alle naglene nedi lamellene er godt nedi puckene så er det helt topp Peder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2006 STÅL vs. kobber, STÅL vinner. Kobber er så mykt at det neppe lager merker i trykkplata. Men kjøper noen brukt clutch? hihi. Pål, har da alltid stått STÅL her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2006 Åja... Ja mye her i verden jeg ikke har betalt for å ha greie på skjønner jeg Uansett.. Av-på ?? Uff det utgår med riiiimelig høye støvlespark da... Kjøpe brukt ja... Jeg fikk den vel heller med på kjøpet kan du si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2006 Åja... Ja mye her i verden jeg ikke har betalt for å ha greie på skjønner jeg Uansett.. Av-på ?? Uff det utgår med riiiimelig høye støvlespark da... Kjøpe brukt ja... Jeg fikk den vel heller med på kjøpet kan du si Det er ofte prisen du må betale for en clutch som tåler mye nm og hk det Peder.......men for all del. Kjøp deg gjerne ny clutch til 4-5-6 tusen......men har ikke sagt at den clutchen der er av eller på da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2006 Metal vs. kobber, metallet vinner. Kobber er så mykt at det neppe lager merker i trykkplata. Men kjøper noen brukt clutch? hihi. Sist jeg sjekka så var vel kobber også et metall ?? Men stålet i trykkplata er nok noe hardere enn sinter-lamellene ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 4, 2006 Sist jeg sjekka så var vel kobber også et metall ?? Men stålet i trykkplata er nok noe hardere enn sinter-lamellene ja Metall? prater om du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 4, 2006 Metall? prater om du da? Uffameg......å du skal bli ingeniør ??? les litt her du Sverre : http://no.wikipedia.org/wiki/Kobber Kobber er også et grunnstoff.... Tror Peder har fått svar på det han lurte på nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 4, 2006 Uffameg......å du skal bli ingeniør ??? les litt her du Sverre : http://no.wikipedia.org/wiki/Kobber Kobber er også et grunnstoff.... Tror Peder har fått svar på det han lurte på nå. hehe, se lenger opp i tråden. Har aaaaaaldri stått metall der. Var det jeg mente. Nei, jeg skakke bli ingeniør. Tekniker i ingeniørfaget automasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...