#1 Skrevet Oktober 3, 2006 Høyre nærlys på bilen min ('97 A4) sluttet å fungere for en stund siden. I dag bestemte jeg meg for å fikse problemet, men det var ikke så enkelt Da jeg plukka ut pæra, og skulle måle spenninga på kontakten, så var det som forventet null spenning. Nappa så ut sikringa, for å måle spenningen der, fikk 12 volt... Deretter prøvde jeg å måle motstand mellom sikringsboksen og pæra, der var det ingen kontakt. Men når jeg skulle ohme mellom +ledningen til pæra og jord, så var det null motstand, samma utslaget var det selfølgelig mellom -ledning og jord. Spørsmålet er da; er ledningsnettet spesielt utsatt for brudd noe sted, eller finns det komponenter eller kontakter som kan ha smeltet eller røket? (Jeg mener lysbryteren skal være ok, men skal dobbelsjekke) Eller finns det et annet logisk svar på hvorfor lampa har blitt sånn? PS. Sikringa har aldri røket, selv om jeg måler full kontakt mellom + på lykta og jord.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2006 Vært borti at selve pæreholderen/kontakta på pæra smelter, men det burde du jo fort se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg inspiserte/feilsøkte ledningsnettet så langt jeg rakk, altså fra pæra og inn til torpedoen, ingen feil der gitt... Skal ut å sjekke bryteren en gang til evntuelt begynne å plukke ned dasjen. Jeg tviler på at feilen er foran torpedoe'n iaffal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...