#1 Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg er ingen kløpper i tysk, men har etterhvert stavet meg frem til at jeg på min Seat Alhambra kan jeg få godkjent følgende: Foran: 8x18 ET40 Bak: 9x18 ET40 Når det gjelder dekkdimmensjon, så er jeg litt i tvil. Tolker det likevel dithen at jeg f.eks. kan bruke 225/40R18 foran og 255/35R18 eller 265/35R18 bak. Alt dette på en bil som har originaldimensjon 205/60R15 ET55 originalt? Dette må da være for godt til og være sant? Det som gjenstår nå, er å finne en trafikkstasjon som faktisk godtar dette. Satser på å få en forhåndsuttalelse før jeg bestiller. Synspunkter? Felgene det er snakk om er disse: 5-112-40-40-auvwsesk-1a.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg er ingen kløpper i tysk, men har etterhvert stavet meg frem til at jeg på min Seat Alhambra kan jeg få godkjent følgende: Foran: 8x18 ET40 Bak: 9x18 ET40 Når det gjelder dekkdimmensjon, så er jeg litt i tvil. Tolker det likevel dithen at jeg f.eks. kan bruke 225/40R18 foran og 255/35R18 eller 265/35R18 bak. Alt dette på en bil som har originaldimensjon 205/60R15 ET55 originalt? Dette må da være for godt til og være sant? Det som gjenstår nå, er å finne en trafikkstasjon som faktisk godtar dette. Satser på å få en forhåndsuttalelse før jeg bestiller. Synspunkter? Felgene det er snakk om er disse: Felgene vil garantert kle bilen din og Rial lager bra felger! Når det gjelder dekkdimensjonen. så er det vel enten 225 40-18 i kombinasjon med 255 35 -18 eller 235 40 - 18 i kombinasjon med 265 35 18! Disse kombinasjonene pleier å bli godkjent, så lenge loadindex osv er innenfor det som står i vognkortet! Sannsyligvis har ikke alle 225 40 18 høy nok load, men det finnes dekk som har det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2006 Får ta med meg en kopi av TÜV-dokumentet og oppsøke en "vennligsinnet" trafikkstasjon og spørre hva de mener om saken. Jon: Kan du antyde hva en komplett pakke vil komme på i pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2006 Måtte bare prøve. Raskt og gæli... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2006 Takk for isnpirasjonen! Ble ikke så ill det der Ser at jeg helt klart må lagt film på rutene. Ihvertfall bak B-stolpene. Lurer litt på sorte speil i stedet for grå? Grillen bare MÅ modifiseres (debadges) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2006 Er det her dyre felger eller? Utrolig pene hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2006 Er usikker på pris, men regner med at de ikke er helt billige Kan gjette på ca. 3k per felg i 18". For noen er kanskje ikke 3k for én felg mye, men for meg så er det nok. Mulig jeg er helt på jordet. Noen som kjenner importør/forhandler av Rial Nogaro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...