#1 Skrevet Oktober 3, 2006 Får opp en feilkode på bilen min... (92mod Golf VR6) 1 Fault Found: 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Om jeg sletter den kommer den igjen.. leser jeg koder og sletter mens bilen står på tomgang kommer ikke feilen før jeg stopper bilen igjen... Noen som vet hvilken føler det er snakk om, og evt hvilke symptomer det vil gi ? Jeg er helt grønn på VR6... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2006 er helt normalt. skal være slik. denne blir borte når man starter bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2006 Da var jo det greit Da jeg kobla meg på første gang i dag... lå det også en feilkode på lambda inne.. glemte selvfølgelig å kopiere den ut, men det sto noe slikt som at den ikke hade oppnådd tilstrekkelig temperatur eller noe slikt.. denne koden har ikke kommet opp igjen etterpå.. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 3, 2006 vr6 er konge:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 3, 2006 vr6 er konge:) Er det ? Har kun hatt bilen noen dager.. men kan ikke si jeg er overbevist. Bilen drar utrolig dårlig opp til 4500rpm, og noen feilkoder er det altså ikke. Står man bak bilen mens den går på tomgang svir det i øynene av bensindunst.. Noe må da være feil ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2006 Er det ? Har kun hatt bilen noen dager.. men kan ikke si jeg er overbevist. Bilen drar utrolig dårlig opp til 4500rpm, og noen feilkoder er det altså ikke. Står man bak bilen mens den går på tomgang svir det i øynene av bensindunst.. Noe må da være feil ? Jan Brede Tja.. Kan hende noe er feil da ja . Er bilen chippet? Eller er den orginal? At du ikke fikk opp flere feil tyder på flere ting. Bensin dunst i eksosen høres ut som min da LMM satt feil pga en kompressor som satt i veien:) Men hvis din er orginal, så er jeg usikker..... Forskjell på varm/kald motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2006 Tja.. Kan hende noe er feil da ja . Er bilen chippet? Eller er den orginal? At du ikke fikk opp flere feil tyder på flere ting. Bensin dunst i eksosen høres ut som min da LMM satt feil pga en kompressor som satt i veien:) Men hvis din er orginal, så er jeg usikker..... Forskjell på varm/kald motor? Bilen skal vistnok være chippet.. hvordan finner jeg ut det evt i Vagcom ? Bilen har samme dårlige drag\bensinlukt kald som varm... Har en liten misstanke til at det kan være overslag i en pluggledning eller en plugg.. skal bytte alt dette så får vi se. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2006 Da var nye plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor bestillt... Og bilr hentet og montert i morgen. Men jeg må nok si jeg fikk litt bakoversveis når jeg fikk prisen på det 2350kr ca.. og det på mekonomen! Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 4, 2006 er ikke alle feil som kommer opp i vag com nei.. kan jo være noe feil med chippen.. kanskje. Sjekk bensintrykk, bensinfilter, katalysator. kan være tett osv.. men om dunster bensinlukt bak bilen...!?.. må det vel være noe galt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2006 Bytta plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor... problem løst! Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2006 Bytta plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor... problem løst! Jan Brede Og ble den noe artigere å kjøre da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 8, 2006 Og ble den noe artigere å kjøre da? Den drar noe jevnere... men jeg kan fortsatt ikke si at jeg er imponert over vr6 slik i det store og hele.. Nå er det 10år siden sist jeg prøvde en vr6, men dog... Jeg har forstått det slik at det er er vanlig at VR6 "kommer" ved litt over 4000 rpm (?) noe jeg synes er merkelig på en såpass stor motor... Synes i grunn man har er kjørbarhet i en G60 jeg... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...