Anbefalte innlegg

Får opp en feilkode på bilen min... (92mod Golf VR6)

 

1 Fault Found:

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-00 - No Signal

 

Om jeg sletter den kommer den igjen.. leser jeg koder og sletter mens bilen står på tomgang kommer ikke feilen før jeg stopper bilen igjen...

 

Noen som vet hvilken føler det er snakk om, og evt hvilke symptomer det vil gi ? Jeg er helt grønn på VR6...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er helt normalt. skal være slik. denne blir borte når man starter bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jo det greit ;)

 

Da jeg kobla meg på første gang i dag... lå det også en feilkode på lambda inne.. glemte selvfølgelig å kopiere den ut, men det sto noe slikt som at den ikke hade oppnådd tilstrekkelig temperatur eller noe slikt.. denne koden har ikke kommet opp igjen etterpå..

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) vr6 er konge:)

 

Er det ? Har kun hatt bilen noen dager.. men kan ikke si jeg er overbevist. Bilen drar utrolig dårlig opp til 4500rpm, og noen feilkoder er det altså ikke. Står man bak bilen mens den går på tomgang svir det i øynene av bensindunst.. Noe må da være feil ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ? Har kun hatt bilen noen dager.. men kan ikke si jeg er overbevist. Bilen drar utrolig dårlig opp til 4500rpm, og noen feilkoder er det altså ikke. Står man bak bilen mens den går på tomgang svir det i øynene av bensindunst.. Noe må da være feil ?

 

Jan Brede

 

Tja.. Kan hende noe er feil da ja . Er bilen chippet? Eller er den orginal?

At du ikke fikk opp flere feil tyder på flere ting. Bensin dunst i eksosen høres ut som min da LMM satt feil pga en kompressor som satt i veien:)

Men hvis din er orginal, så er jeg usikker.....

Forskjell på varm/kald motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. Kan hende noe er feil da ja . Er bilen chippet? Eller er den orginal?

At du ikke fikk opp flere feil tyder på flere ting. Bensin dunst i eksosen høres ut som min da LMM satt feil pga en kompressor som satt i veien:)

Men hvis din er orginal, så er jeg usikker.....

Forskjell på varm/kald motor?

 

Bilen skal vistnok være chippet.. hvordan finner jeg ut det evt i Vagcom ?

Bilen har samme dårlige drag\bensinlukt kald som varm...

 

Har en liten misstanke til at det kan være overslag i en pluggledning eller en plugg.. skal bytte alt dette så får vi se.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nye plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor bestillt... Og bilr hentet og montert i morgen.

Men jeg må nok si jeg fikk litt bakoversveis når jeg fikk prisen på det :( 2350kr ca.. og det på mekonomen!

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke alle feil som kommer opp i vag com nei.. kan jo være noe feil med chippen.. kanskje. Sjekk bensintrykk, bensinfilter, katalysator. kan være tett osv.. men om dunster bensinlukt bak bilen...!?.. må det vel være noe galt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor... problem løst!

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor... problem løst!

 

Jan Brede

 

 

Og ble den noe artigere å kjøre da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ble den noe artigere å kjøre da? ;)

 

Den drar noe jevnere... men jeg kan fortsatt ikke si at jeg er imponert over vr6 slik i det store og hele.. Nå er det 10år siden sist jeg prøvde en vr6, men dog...

 

Jeg har forstått det slik at det er er vanlig at VR6 "kommer" ved litt over 4000 rpm (?) noe jeg synes er merkelig på en såpass stor motor... Synes i grunn man har er kjørbarhet i en G60 jeg...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.