Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med å få 2.0 litern til å gå skikkelig på tomgang. Den ligger hele tiden og jager mellom 800 og 1200 omdreininger.

Tomgangsregulatoren ble fjernet og erstattet med et rakt rør av forrige eier fordi den kostet 4000 ny, og dermed var for dyr å erstatte for ham.

Jeg har prøvd med tomgangsregulator, da ville den ikke starte pga. den var stengt hele tiden og fikk ikke luft. Om jeg la 12V til den så startet den, men jaget like mye som før.

1. Er det analogt signal til tomgangsregulatoren, mao. den er trinnløs eller er det enten av eller på? Jeg får uasett ikke noe signal frem til den.

2. Om jeg stopper bensinpumpa så jager ikke motoren mer, men stopper da såklart etter hvert. Kan det være FPR'en som driver å jobber, og justerer opp og ned trykket på feil måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med tomgang på min 2,0 16V jeg også. Mitt problem er at tomgangen blir veldig lav etter at motoren er blitt varm. Den ligger på rundt 500 rpm. Motoren kan til og med finne på å stoppe. Hvis jeg kobler av kontakten på tomgangsventilen får jeg normal tomgang på rundt 900 rpm. Problemet er bare at dette ikke er en god løsning. Når jeg skal starte motoren når den har blitt kald vil den ikke starte skikkelig. Får bare en pendlende tomgang og motoren vil ikke opp på turtall. Om jeg plugger i ventilen igjen starter bilen fint, men da får jeg problemet med lav tumgang igjen når motoren er blitt varm. Lurer på at jeg har falskluft et eller annet sted, men finner det ikke med startgass. Interesert i tips jeg også.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Case closed for min del!

Stor takk til Aspehaug og Huse som stiller opp til sent utpå kvelden.

Feilen: 12V fra F15, til tomgangsregulator og TCI-giver manglet. Lost in action..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.