#1 Skrevet Oktober 4, 2006 Som tittelen indikerer så har jeg et problem med multireimen. Problemet er at den sporer av på det innerste sporet på drevet til hyraulikkpumpen. Reimen forflytter seg altså ett spor utover, og den gjør det kun på drevet til pumpen. Reimen er forøvrig helt ny. Første gangen jeg monterte den nye reimen, ca 1 uke siden, så var det ingen problemer. Men så måtte jeg av med den, og da jeg monterte den igjen så oppdaget jeg at den sporer av. Jeg har flyttet reimen på plass igjen utallige ganger, men det hjelper ikke. Det siste jeg har gjort er å shimse ut reimspenneren med skiver slik at den presser midt på reimen, den så nemlig ikke ut til å være helt sentrert. Dette fungerte faktisk en dag, men dagen etter var problemet tilbake. Jeg har sett etter om pumpen står som den skal, og det gjør den. Er det andre som er kjent med dette problemet? og hva feilen eller løsningen er? mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2006 Huff og huff. Da jeg var på vei til Møller her i Trondheim i dag ettermiddag så gikk det kaldt nedover ryggen på meg; - Da jeg skulle inn på omkjøringsveien ga jeg ganske mye gass i akselrasjonsfeltet, men i samme øyeblikk kom det en ufin lyd fra motorrommet. Jeg kjørte rolig videre til Møller og håpet det ikke var noe alvorlig.. Det var heldigvis ikke mer alvorlig enn at multireimen hadde blitt et spor smalere... det ytterste sporet langs hele reimen ble skrellet av. Jeg var jo på vei til Møller for å finne ut av dette med multireimen og sporingen på drevet til hydraulikkpumpen. Verksmesteren/kundebehandleren tok en titt, men det var i grunnen ikke så mye hjelp å få. Han ville nok ha bilen inn på verkstedet for å loppe meg for noen høvdinger. Han mente at det er reimspenneren som må skiftes. Pris på ny: ca 3000,- Samtidig har jeg lagt merke til at vibrasjonsdemperen nede på veivakslingen vibrer relativt kraftig, denne må også byttes. Pris på ny: ca 5000,- totalt uaktuelt! jeg lar meg ikke rane av disse gærningene Etterpå kjørte jeg ned til ES-tuning. Først kikka Egil på reimen og strammeren, men han var usikker og henta Julie i stedet. Hun regnet med at strammeren må skiftes, selv om slike skiftes ganske sjelden. Men da jeg startet og hun fikk se hvordan vibrasjonsdemperen oppførte seg så ble hun ganske sikker på at det er den som er årsaken. De hadde dessverre ingen brukte, men anbefalte forøvrig å høre med Norsk Bildelsenter. Jeg skal ta en telefon til NBS nå, men lurer på om det er noen som vet om det er mulig å skaffe vibrasjonsdemper til en relativt rimelig penge et annet sted. Ny eller brukt. Alle tips mottas med stor takknemlighet mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2006 NBS skal ha 3750,- inkl mva for ny svingningsdemper. Tross alt bedre enn 5000,- hos Møller. Noen som vet om andre mulige forhandlere av slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2006 Har du delenr.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2006 Ikke for å male fanden på veggen, men prøv å få lånt en først. Det kan hende du oppdager at det er veiva som er skeiv og ikke svingningsdemperen som er skadet. Tross alt bedre å ha 3750.- i lommeboken om du skulle oppdage at det er veiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2006 Delenr er: 054 105 251 J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2006 Ikke for å male fanden på veggen, men prøv å få lånt en først. Det kan hende du oppdager at det er veiva som er skeiv og ikke svingningsdemperen som er skadet. Tross alt bedre å ha 3750.- i lommeboken om du skulle oppdage at det er veiva. Jeg kjenner ingen med lik bil. Og ingen å låne av. Det er jo heller ikke gjort i en håndvending å bytte svingningsdemper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2006 Som sagt før, ring bilomsetningen på stoa ved Arendal for originaldeler til rimelig pris.. Tlf nummer : 37059180 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...