Motorbytte. Noe jeg burde passe på?

Anbefalte innlegg

Skal bytte motoren i bilen nå. Skal sette inn en 2.2 10vt fra en audi 200.

Er noe spesielle ting jeg burde huske på, se etter osv...?

Takker for alle tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.. liten respons her.

Skulle jo tro at det var en del som hadde gjort dette til nå.

Bilen jeg har er en coupe quattro typ85, så hadde vært kjekt me litt råd å tips fra noe med litt erfaring. Slikt at jeg kanskje kunne unngå noen enkle feil eventuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har litt mer tålmodighet, så skal du ikke ser bort i fra at det kanskje dukker opp noe.. ;)

 

Hvis du søker litt mens du venter, skal du ikke ser borti fra at du kanskje finner noe der også.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja burde vell kanskje ha litt mere tålmodighet. :)

hender at jeg blir gira til tider.. hehe

Joda har søkt en del, og der er en del info, men ikke det jeg trenger.

Men men, får vell bare vente litt da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja burde vell kanskje ha litt mere tålmodighet. :)

hender at jeg blir gira til tider.. hehe

Joda har søkt en del, og der er en del info, men ikke det jeg trenger.

Men men, får vell bare vente litt da:)

Hva er det du trenger av svar? Hvis du er litt mere spesifik så er det lettere for oss å svare også...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det med tilpassing av ledningsnett?

Sensorer og følere.

Bør jeg bytte besinpumpa som sitter i fra før?(altså den orginale)

Er det feller jeg bør unngå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinpumpa holder nok langt den. Har gjort dette selv, men det med ledningsnettet vet jeg ikke, bortsett fra at det er en seriøs jobb å skille det ut fra resten av bilen. jeg har bygd hiddensprut i stede;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. ja har tenkt litt på å sette hiddensprut i. Men det får vente til økonomien sier ja. Er jo straks vinter, så man må jo nesten ha dekk:) hehe(selv om de fort blir borte):D

Er det megasquirt du har? Mye jobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på et par ting nå. Skal snart begynne å bytte nå.

Må jeg bytte over sikringsboksen, siden ledningene fra denne går inn på stikket til hjernen?

Burde bensinmengde fordeler byttes?

 

Er det muligens flere ting jeg ikke har nevnt som må flyttes ilag med motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på et par ting nå. Skal snart begynne å bytte nå.

Må jeg bytte over sikringsboksen, siden ledningene fra denne går inn på stikket til hjernen?

Burde bensinmengde fordeler byttes?

 

Er det muligens flere ting jeg ikke har nevnt som må flyttes ilag med motor?

På min motor gikk det i en stor sort kontakt og videre ut i ledningsnettet:o Det gjorde at jeg bytta ledningene i hele bilen... Men som du spør om så burde du bytte bensinmengdefordeleren også.. er jo veldig enkelt da den sitter i alle bensinrørene. Bytter du over sikringsboksen så må du bytte mere tror jeg: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm..Okay. Begynte å lure litt når jeg hadde tatt ut alle kontakene, og oppdaget at en masse gikk inn på sikringsboksen. Skal se litt nøyere over i morgen. Trodde dette skulle være "enkelt" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg gjort den jobben igjen hadde jeg prøvd alt jeg kunne for å kun flytte over det som er til motoren.

 

Ta mye bilder også!! Det hjelper deg veldig!!! : ja :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skal ta en del. Men glemte det selvfølgelig når jeg kobla ut stort sett hele ledningsnettet.. hehe :o men men. Finner vell alltids noen andre bilder.: rolleyes

 

Den plastikkmunnen som ligner en støvsuger som ligger over dysene, er det en dysekjøler? Det var det første jeg tenkte når jeg så den.. Bare lurte på om jeg var helt på villspor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børge Olsen (BO Racing) gjorde en identisk jobb for mange år siden. Mener han hadde lite problemer med det elektriske, men hadde plassproblemer med innerskjermen hvor tuboen står. Måtte også lage ny batterikasse under baksetet. Dette var på begynnelsen av 90 tallet, og han monterte en hiddenstyrt innsprutdyse på røret etter intercooleren som ga bensin etter ladetrykk.

Tok ut ca. 300hk v/ 1,2 bar, men med den orginale gearutveksling som sto i bilen med 136 hestern, gikk den til hundre på 5 sek. hele dagen, og så vidt jeg husker var der aldri noen problemer med bilen. BO kan kanskje gi deg noen tips.

Lykke til.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Batteriet er flyttet i bagasjerommet så det er ikke noe problem. Er mest det elekstriske jeg tror blir et problem. Mye rart der. Skal se om jeg får snakket med han.

Takk for tipset:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med mine små brødre B og J (Jostein og Bjørnar) Dem gjorde dette på 80 q til Bjørnar i sommer. Motoren er tatt ut igjen og byttet med 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Ja det stemmer jo. Har jo lånt noen deler hos Bjørnar. hehe.. Skal høre i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en del om og men er endelig motoren kommet i bilen. MEN så er det å få koblet alle ledninger rundt omkring. Skulle gjerne hatt noe som viser hvor en del av ledningene som kommer fra stikket til hjernen skal. De som går rundt til kontakter er grei, men der er en del andre som skal kobles til diverse. Så om noen har koblingskjema over akkurat dette eller bare noe viser sånn ca? Det hadde vært kjempegreit.

Har søkt en del rundt på forumet, men fant ikke noe som viste det jeg var ute etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk komplett tenning/innsprøytning fra 200-motoren og luftfilterboks/IC/slanger fra ur-quattro, så ser det proft ut samtidig som det funker.. ;) Sikringsboksen er lik på en 200 og bilen din, så bare du finner ut hva som må kobles inn burde det være enkelt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går ann å gjøre det slik også, men har nå tilpasset det meste til motoren nå. Så blir ikke enda. Er bare de siste ledningene til hjernen og slikt som ikke er rett. Får ikke start!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går å gruer meg til å begynne med noe av det samme.. Skal sette en Rs2 motor i en 92' S2.. Det skal bli morro å begynne å leke med ledningene der.. Usj..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er litt av et styr skal jeg si. Er sikkert flere ledninger der enn det jeg har på min motor. Blir litt mye. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.