#1 Skrevet Oktober 4, 2006 Har chip og 3" eksos, ca.300hk.. Sliter med høy lamdaverdi, altså mager blanding. Kan dette skyldes enten for små dyser eller tette? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2006 Eller bensinpumpe som begynner å bli dårlig? *lambda, pirke pirke* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2006 Eller bensinpumpe som begynner å bli dårlig? *lambda, pirke pirke* Sja, kanskje det og? Men må ha den i orden, eller kommer den ikke igjennom kontrollen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2006 Eu kontroll? Du har for høy co verdi da. Har du tatt vekk kat`ene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2006 Eu kontroll? Du har for høy co verdi da. Har du tatt vekk kat`ene? Har ikke for høy co, det er lamdaen som er litt for høy. Det gjelder typegodkjenning på biltilsynet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2006 må låne tråden din jeg..hvordan måler du at den går mager? en egen ettermontert måler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2006 Feil med chip(mappinga), for lavt grunntrykk på bensin eller problem med lmm er mulige løsninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2006 må låne tråden din jeg..hvordan måler du at den går mager? en egen ettermontert måler? Hvis lamda verdien er for øy/varm eksos, så betyr det som regel at den går magert.. Alle som har sånt appart kan måle lamda verdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 4, 2006 Feil med chip(mappinga), for lavt grunntrykk på bensin eller problem med lmm er mulige løsninger. Okei, tror det er kjørt diagnose test på den for ikke så lenge sia på møller, så tror kanskje ikke at det er lmm men?? hvem vet? like greit å få tak i et mtm oppsett med dyser, så komemr det frem da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 4, 2006 Prøvd å justere opp bensintrykket litt, og målt igjen da? Hvis chippen er lagd for 300hk, så er det mest sansynlig for orginale dyser, så det stemmer sikkert. Men hvorfor skulle ikke bilen bli godkjent med for høy lambda verdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 4, 2006 Prøvd å justere opp bensintrykket litt, og målt igjen da?Hvis chippen er lagd for 300hk, så er det mest sansynlig for orginale dyser, så det stemmer sikkert. Men hvorfor skulle ikke bilen bli godkjent med for høy lambda verdi? KK, er bensintrykket justerbart? Tror nok oppsettet er uten dyser jeg og.. Jeg vet ikke hvorfor de grinebiterene ikke vil det jeg, men de sa i hvert fall at når jeg kom på eu-kontroll med den verdien som jeg hadde fikk jeg et problem sa de. ?? Tullinger: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 22, 2006 Tar opp en gammel tråd her:) men er det noen som har flere synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 22, 2006 Var bilen veldig varm sist? mål den med litt kaldere motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 22, 2006 Det får jeg ikke sett etter, for tempmåleren funker ikke, men olja var ikke alt for varm og det lyste ikke i instrumentpanlet så regner med det var ok, sikkert rundt 90 i og med at den sto på tomgang en stund.. Møller målte den like før dette, og da lå den akkurat under grensa der den skal ligge 1,30 eller hva det var? anntar at motoren var kaldere da? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 22, 2006 Det får jeg ikke sett etter, for tempmåleren funker ikke, men olja var ikke alt for varm og det lyste ikke i instrumentpanlet så regner med det var ok, sikkert rundt 90 i og med at den sto på tomgang en stund..Møller målte den like før dette, og da lå den akkurat under grensa der den skal ligge 1,30 eller hva det var? anntar at motoren var kaldere da? Takker for svar hva har du målt hvor? 1,3? sier veldig lite.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 22, 2006 hva har du målt hvor? 1,3? sier veldig lite.... Lamda verdi, husker ikke åssen den er, om det er 1,3 eller 0,135 eller hva det er? husker ikke det registrerings intervallet?? sikkert mange andre som vet det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 27, 2007 Tar oppigjen denne. Lambdaverdien må være innenfor 1 +/- 0,03 eller innenfor fabrikatens verdiområde gir 2`er feil. Min er på 1,28 målt på 2000 omdr. (måles på tomgang og på 2000omdr)og kom ikke gjennom eu kontroll selv om co verdiene var ok. Prøvde å bytte til ny lambda sonde og org dyser,men det hjalp heller ikke. Lmm kan ha skyld i dette eller eksoslekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...