#26 Skrevet Juni 9, 2004 Jeg hadde min Corrado inne på verksted noen minutter i morgentimene, justerte Co...Jeg har vært plaget med svartrøyk når jeg gav på, og når jeg slapp gassen, inn med clutchen. Nå vet jeg at tenningen er litt feil, denne fikk jeg ikke justert idag, men COen...skalaen starter på 9,99 og går ned til null. En bil som er riktig innstillt skal ligge på ca 0,5 mente han på verkstedet. Min lå over skalaen, dvs over 10. Vi fikk faktisk justert ned CO til 0,5. Bilen virket treigere nå, mindre respons enn jeg hadde før, men den kommer i allefall innforbi avgiftskravene. Lambda verdien var også helt fin. Når jeg gav på nå, etter justeringen, kom det en liten dott med svart når jeg slapp gassen, og girte, har en teori om at dette er tenningen som jo da fortsatt er feil. Jeg håper i allefall det. Virket som at det meste av rykkingen som har vært, som beskrevet, er vekk. Litt var det, vell og merke. Min bil har nå original eksos, men har tom kat, så med andre ord bør det gå ann å få bilen til å gå rent uten kat også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 9, 2004 Du kan jo justere bilen så den bli "gøy" igjen etter EU-testen da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 9, 2004 Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen Du kan jo justere bilen så den bli "gøy" igjen etter EU-testen da... Er jo litt surt det da..men skal den altså gå mye bedre når CO er fucked så vanvittig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 9, 2004 Jeg har hatt samme problem som deg. Det som var galt da var at vakum slangen på spjellhuset sto feil. d.v.s. slangen til digifanten Da var bilen helt utafor, brukte nesten 3liter på mila, brukte 2-3sett med plugger på en tank! Men den gikk også bra på høyt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 9, 2004 Opprinnelig postet av Jonas Fekjær Jeg har hatt samme problem som deg. Det som var galt da var at vakum slangen på spjellhuset sto feil. d.v.s. slangen til digifanten Da var bilen helt utafor, brukte nesten 3liter på mila, brukte 2-3sett med plugger på en tank! Men den gikk også bra på høyt turtall. Likt som min eller Andreas Hulsund's Golf? Mine slanger står rett i allefall, og har normalt forbruk... Men Andreas, det kan kanskje være no å sjekke, disse to slangene bak på spjeldet, både sjekk for hull, og om de står rett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 9, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen Likt som min eller Andreas Hulsund's Golf? Dette var golfen jeg tenkte på her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 10, 2004 Det skal så absolutt sjekkes ved første annledning. Takk for tipset, skal gi tilbakemelding hvordan det gikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 21, 2004 Bilen er no fikset. Det var vakumlekkasje. Trodde dette var noe av det første verkstedene sjekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 24, 2004 JaJa denn gang ei. Verkstedet påsto at de hadde fikset bilen. Men det viste at det ikke medførte sannhet. Bilen går fortsatt som ei hore. Bilen mangler drag. I 1'e gir er det ingenting som tyder på 160 hester. Bruker 17 s fra 0-100 Virker som jeg kanskje har kjøpt katta i sekken! Hva tror dere som har peiling her? Hva kan det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 24, 2004 Opprinnelig postet av Andreas Hulsund JaJa denn gang ei. Verkstedet påsto at de hadde fikset bilen. Men det viste at det ikke medførte sannhet. Bilen går fortsatt som ei hore. Bilen mangler drag. I 1'e gir er det ingenting som tyder på 160 hester. Bruker 17 s fra 0-100 Virker som jeg kanskje har kjøpt katta i sekken! Hva tror dere som har peiling her? Hva kan det være? Prøv først å sette kontakten fra den blå føleren på den svarte ved siden av (den er til tempmåler i dashboard). Hvis ikke dette funker, prøv å koble fra lambda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 24, 2004 Hmm ikkje berre eg som må skru G60 altså. Har du bytta heile slange fra sjeldhuset til hjernen? eller berre tatt av litt i endene? Børr bytte hele slangen. (er vell ikkje stort meir enn 1m) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 24, 2004 Hmm ikkje berre eg som må skru G60 altså. Har du bytta heile slange fra sjeldhuset til hjernen? eller berre tatt av litt i endene? Børr bytte hele slangen. (er vell ikkje stort meir enn 1m) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 24, 2004 Nei, det er nokk ikke bare du som må skru G60. Det er mange av oss. Hva slags slange var det du tenkte på? Får man kjøpt vakumslanger noen plassser i Trondheim, utenom Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 24, 2004 Nei, det er nokk ikke bare du som må skru G60. Det er mange av oss. Hva slags slange var det du tenkte på? Får man kjøpt vakumslanger noen plassser i Trondheim, utenom Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 24, 2004 Denn her. Viss denn slangen lekker så får bil mye bensin, og går som ei hore. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juni 24, 2004 Denn her. Viss denn slangen lekker så får bil mye bensin, og går som ei hore. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 24, 2004 Skal bytte til uken. Bilen får for mye bensin, og har mistet alt av drag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juni 24, 2004 Skal bytte til uken. Bilen får for mye bensin, og har mistet alt av drag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juni 25, 2004 Denne slangen går til map sensor og chippet er avstemt til at denne skal være nøyaktig 1000 mm med riktig innerdiameter. Kjøp denne slangen på Møller så får du riktig. Med feil dia/lengde vil hjernen tro at du har et helt annet ladetrykk og pøse på med bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juni 25, 2004 Denne slangen går til map sensor og chippet er avstemt til at denne skal være nøyaktig 1000 mm med riktig innerdiameter. Kjøp denne slangen på Møller så får du riktig. Med feil dia/lengde vil hjernen tro at du har et helt annet ladetrykk og pøse på med bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Juni 25, 2004 Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen Denne slangen går til map sensor og chippet er avstemt til at denne skal være nøyaktig 1000 mm med riktig innerdiameter. Kjøp denne slangen på Møller så får du riktig. Med feil dia/lengde vil hjernen tro at du har et helt annet ladetrykk og pøse på med bensin. Var nettopp hos Møller her i byen, og skulle ha denne slangen. Hos meg er denne i en bit, men som det vises av tegningene, så er den i flere biter, og de hadde ikke noen som var nøyaktig 1000 mm lang, den måtte kappes av rull. (Og da vil den jo ikke bli riktig...?) Verksmesteren var helt bestemt på at det var likegyldig hvor lang slangen var, fordi det var vakuum som gikk der..hva skal mann tro for noe???? Og ikke minst, hva skal mann gjøre for noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Juni 25, 2004 Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen Denne slangen går til map sensor og chippet er avstemt til at denne skal være nøyaktig 1000 mm med riktig innerdiameter. Kjøp denne slangen på Møller så får du riktig. Med feil dia/lengde vil hjernen tro at du har et helt annet ladetrykk og pøse på med bensin. Var nettopp hos Møller her i byen, og skulle ha denne slangen. Hos meg er denne i en bit, men som det vises av tegningene, så er den i flere biter, og de hadde ikke noen som var nøyaktig 1000 mm lang, den måtte kappes av rull. (Og da vil den jo ikke bli riktig...?) Verksmesteren var helt bestemt på at det var likegyldig hvor lang slangen var, fordi det var vakuum som gikk der..hva skal mann tro for noe???? Og ikke minst, hva skal mann gjøre for noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juni 25, 2004 Ledning er ikke i flere deler til meg heller. Det er kun en enkelt ledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juni 25, 2004 Ledning er ikke i flere deler til meg heller. Det er kun en enkelt ledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juni 26, 2004 Det er berra ein del. Og det er ikkje lednig men slange...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...