Problemer med CO % på G60

Anbefalte innlegg

Det er berra ein del. Og det er ikkje lednig men slange......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet en del slanger som var morkne i går.

Skal bytte de resterende slangene i dag.

Bilen har ikke vært registrert siden 1999, og stått inne på et lager helt siden da.

Derfor var vakumslangene helt sprøe, kunne faktisk knekke de.

Tok også og demonterte luftslangen ifra ladeluftkjøleren til innsuget.

Der var det en del olje, og det luktet bensin.

 

Det er også slik at bilen går normalt helt til man gir full gass.

Altså når du trykker inn gasspedalen ca. halveis møter du litt motstand, gir du mer gass da blir bilen helt umulig.

Drar dårlig å ujevnt.

Det er vel en bryter på spjeldet som trykkes inn da, og begge spjeldene åpnes.

Det siste, og største spjeldet er lukket ved halv gass tror jeg.

Virker som hjernen får noe feil hidden ved mer en halvfull gass.

 

Høres dette kjent ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet en del slanger som var morkne i går.

Skal bytte de resterende slangene i dag.

Bilen har ikke vært registrert siden 1999, og stått inne på et lager helt siden da.

Derfor var vakumslangene helt sprøe, kunne faktisk knekke de.

Tok også og demonterte luftslangen ifra ladeluftkjøleren til innsuget.

Der var det en del olje, og det luktet bensin.

 

Det er også slik at bilen går normalt helt til man gir full gass.

Altså når du trykker inn gasspedalen ca. halveis møter du litt motstand, gir du mer gass da blir bilen helt umulig.

Drar dårlig å ujevnt.

Det er vel en bryter på spjeldet som trykkes inn da, og begge spjeldene åpnes.

Det siste, og største spjeldet er lukket ved halv gass tror jeg.

Virker som hjernen får noe feil hidden ved mer en halvfull gass.

 

Høres dette kjent ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å plugg ut lambda, sitter nede ved torpedoveggen på passasjersiden..Bilen får masse rara hidden, hvis denne er tatt kvelden, er bare å plugge den av og prøve da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å plugg ut lambda, sitter nede ved torpedoveggen på passasjersiden..Bilen får masse rara hidden, hvis denne er tatt kvelden, er bare å plugge den av og prøve da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og koblet ifra lamda no.

Ble ikke noe bedre.

Prøvde også å måle trykket på g-laderen ved hjelp av kjørekomputeren.

320 @ 850 rpm

700 ved rødlinja i 3 gir.

Da er sikkert denne laderen helt død, ikke sant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Hulsund

Har prøvd og koblet ifra lamda no.

Ble ikke noe bedre.

Prøvde også å måle trykket på g-laderen ved hjelp av kjørekomputeren.

320 @ 850 rpm

700 ved rødlinja i 3 gir.

Da er sikkert denne laderen helt død, ikke sant.

 

Da er laderen fucked, eller du har stor vakumlekasje

 

Kan se ut som tenningen din er feiljustert også

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu :) Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet alle vakuumslanger. Ingen Forbedring

Tok også av slangen ifra intercooler og til innsuget, der blåste det kraftig. Tror derfor ikke laderen er ødelagt.

Skal bytte voltregulatoren imorgen og sjekke om den kan ha noe med saken å gjøre.

 

 

Noen som kan anbefale noen i Trondheim som kan G60.

Gidder ikke noe mer tull no.

2 mnd på verksted og mange timer søking på internett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måle ladetrykk via kjørecomputer.?

Åssen gjør du dea ?

ER det noe alvorlige triks som må til.Har du eller noen andre noen framgangsmåte hvordan dette skal gjøres.

Hadde vært interessant om prøvd dette på min også, for å kanskje skjekke tilstanden til G-laderen.

 

Lykke til videre i feilsøkingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er ikke alltid denne metoden virker. På min ligger den stødig på 740 uansett turtall og gass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt noen turer med slangen ifra intercooleren frakoblet no.

Dette hadde ingen innvirkning på bilen, den gikk faktisk like bra uten den luftslangen koblet til.

Virker som g.laderen ikke lader, men det blåser jo ganske mye luft der.

Bilen går også helt fint om man kobler ifra luftslangen, og holder armen forran innsuget så det blir tett.

Har også åpnet innsuget og sjekket om alle spjeldene var i orden.

Returspjeldet kunne åpnes også på full gass, skal det være slik?

Skal tro at mye av trykket går ut der da.

 

Noen som kan teke seg og overhale g-laderen? Frode?

Forstår det slik at det er delte meninger om g-tech.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Hulsund

Noen som kan teke seg og overhale g-laderen? Frode?

Forstår det slik at det er delte meninger om g-tech.

 

Gode erfaringer med g-tech (sikkert bare meg også..hehe)

 

Es-tuning el Autotrim overhaler vel også i tr.heim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.