#1 Skrevet Oktober 5, 2006 Heisann... Jeg har som sagt et problem med oljelyset på golfen min. Det som er problemet er at av og til så begynner lyset å blinke. Jeg har nok olje, og trykket er ok. Har montert ekstra oljetrykksmåler, så det har ikke forandret seg. Jeg har og montert en turteller fra biltema da jeg ikke har det originalt! (diesel!) Denne turtelleren har og sluttet å funke samtidig som oljelyset begynte å tulle. Turtelleren hopper opp og ned, og de gangene oljelyset begynner å blinke, så pleier turtelleren å dette helt ned på null! Turtelleren er av typen som får signal fra dynamo, så jeg trodde kanskje det kunne være viftereima som var gåen. Så begge de er bytta. Ble en del bedre men det forsvant ikke helt. Dette skjer også kun på varm motor. Noen som har noen gode ideer til hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2006 Høres ut som lign problem som jeg fikk. Kan virke som det er dynamoen din som begynner ta kveld. syns det var merkelig at ikke ladelyset mitt kom opp når det skjedde, men men. Ta en titt på børstene dine, evt kobberen på ankeret. All kobberen på min var vekk etter ca 300 000km....... PS: du har turteller orginalt, digital faktisk, men du må bare trykke litt for å få den frem, litt tungvindt å gjøre det hver gang, men det går..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2006 PS: du har turteller orginalt, digital faktisk, men du må bare trykke litt for å få den frem, litt tungvindt å gjøre det hver gang, men det går..... Hvor får jeg frem denne da? i det lille displayet som viser km? Hvordan gjøres dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2006 Hvor får jeg frem denne da? i det lille displayet som viser km? Hvordan gjøres dette? Svarer her jeg. 1.Ta på tenningen 2. Hold nede nullstillingsknappen for tripptelleren (hold den nede til jeg sier at du skal slippe). 3. Ta av tenningen 4. Te på tenningen igjen og start motoren, du kan nå slippe denne knappen. Du er nå kommet inn i en "bak meny" Vet ikke hva alle de forskjellige tingene her betyr men du skal bla deg frem til menyblad 7 (6 trykk blir vell det siden du står i meny 1) Og vips har du digital turteller...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2006 Festlig... Må vel nesten ut å prøve dette. Det er vel samme måte du gjør for å nullstille serviceindikatoren! Var å testa dynamoen, og det ser ut som den synger på siste verset. Lada ikke mer enn 13.2 maks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...