#1 Skrevet Oktober 5, 2006 Skal bytte elektrisk tenningsbryter på en golf 94 mod. Hvordan komme til skruen som holer alt sammen? må selve låse sylinderen ut eller kan det gjøres fra baksiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2006 Skal bytte elektrisk tenningsbryter på en golf 94 mod. Hvordan komme til skruen som holer alt sammen? må selve låse sylinderen ut eller kan det gjøres fra baksiden? Dette har jeg gjort flere ganger. 1.Skru av deksel under brytere for blink og viskere. 2.Skru av ratt og airbag. 3.Skru løs 3 skruer til brytere nevnt ovenfor, ta av stikkere osv. 4.Den konen/"splinsene" rattet satt i trenger du av en avdrager, denne delen må av for å få av hele konsollen der tenningsbryteren sitter. 5.Løsne knekkbolten/umbrako skruen 6mm for konsollen/holder. Når du har gjort dette, må du sette nøkkelen i tenningslås slik at ikke rattløs er i inngrep, for det er konsollen for rattlås og div du skal ha ut. Når du har fått ut denne, sitter det en stjerneskru som holder tenningsbryteren. Monteres i omvendt rekkefølge. Bare at når du skal montere konen/splinesen, først på med fjøra så monter konen/hylsa (litt usikker på hva jeg skal kalle det) så kan du bruke mutteren for rattet til å skru hylsa inn igjen, sånn at fjøra klemmes og fastnes. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2006 Takk for hjelpen... Hadde ikke klar dette uten forklaring . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2006 Bare hyggelig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2006 Tror jaggu jeg trenger lit mer hjelp.. hvordan får en ut knekkbolten? som her er beskrevet som punkt 5. er ikke umbrako, men ser ut til at den er skutt inn med spesial pistol(allen key head bolt). Jeg ser ikke noen annen løsning enn å borre den ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2006 Bruk en wise-grip eller tang så kommer den lett. Sett i en vanlig bolt, eller umbrako når du monterer igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2006 Hammer og meisel og slå bolten i den retningen du ville skrudd den opp eller som beskrevet ovenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...