Mistenker verksted for å ha gjort en dårlig jobb med forhjulskontroll!

Anbefalte innlegg

Fikk satt på nye dempere og fjærer på et finsk verksted på grensa til nordsverige. Med alt dette arbeidet sa de at firhjulskontroll var inkludert i prisen og de hevda de hadde brukt audi standarder til hjulvinkelmålene.

Har noen gamle helt utslitte dekk på bilen når arbeidet ble utført å jeg la merke til at dekka hadde blitt slitt i innerkanten. Kontakta verkstedet men de mente det bare kunne være dekka som hadde vært gamle og slitte og nå husker ikke jeg heller om de hadde vært slik før så jeg satt på helt nye Dunlop FM 901 dekk med mål 225/45-17

Jeg ser nå på dekka at disse har blitt slitt helt i innerkant og der er det nesten ikke så mye millimeter med spor igjen, mens resten av dekka er helt fine. Dette er begge sider foran.

Dro så nettopp inn på en møller verksted i nærheten der de påsto at de muligens hadde brukt feile hjulvinkler og mål. En mekaniker der sa de kanskje ikke hadde stilt inn camberen riktig men bare spissinga. å han lurte på om jeg presiserte foran verkstedet at jeg også skulle ha stillt inn camberen.

Men jeg skjønner ikke :confused: jeg ba jo verkstedet ta en firhjulskontroll og de kan da ikke forvente at kunder presiserer om camber eller spissing om hva som kan stilles. Regner med de gjør alt riktig selv om det verkstedet jeg var på ikke var et audi verksted.

Har jeg da krav på ny forhjulskontroll på dette verkstedet og har jeg også krav på nye framdekk fordi disse er feilslitt?

Har jo ett problem som er at verkstedet ligger i Finland. Kan jo ikke kjøre flere timer dit for å be de ta ny forhjulskontroll og eventuelt finne ut at akkurat det var galt.

Kan jeg si at jeg skal ha dekt dette på et verksted her jeg bor ?

Har regna på at om ikke de dekker dette blir det utgifter på nesten 5000 med firhjulskontroll og nye framdekk. : bh :

Fikk såklart heller ingen lapp med målene de hadde utført ...typisk... arbeidene ble også utført i slutten av MAI det her året...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde heller lagt fra meg hele greien med det verkstedet og bedt møller om å ta en ny firhjulskontroll.. blir ekstra utlegg men er vel bedre enn å slite dekk helt til du kanskje får saken din igjennom hos finnene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får sette deg inn i Finsk kjøpslov og se litt på hvilke rettigheter du har før du kontakter verkstedet.

Finnes en egen del av forbrukerrådet for slike utlandssaker, de kan sikkert hjelpe deg litt på veg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.