Anbefalte innlegg

har 90 quttro m lett trimma 3b og sinter clutch...

 

den smeller HØYT i bakaksel når jeg slepper clutc, går av og på gassen..

har alltid vært sånn, og byttet alle foringer uten at det hjalp.....

 

vet mange quattroer har dette, men få er så ille som min....noen som har hatt problemet og fikset det? hva var feil?

har en bakdiff på handa, og lurer på om det hjelper å bytte ut denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal mye til for å få slark i selve diffen, men vet på de gamle med manuell sperre bak at det kunne skje hvis man kjørte med sperre 2 inne lenge.. Men det kan også være lite olje på diffen, da kommer det "dunk" sies det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er mer en et dunk på min ja..... men får prøve me en annen diff, siden det ikke hjalp å bytte foringer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil dunker ganske tydelig i drivverket den også, hvis jeg er litt for brå på clutchen, eller går av og på gassen. Jeg vet ikke om det er noe galt med bilen, kanskje den bare er sånn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min og. akkurat som om akselen tar 1/3- dels runde før den tar tak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk olje nivået, er ganske vanlig at det siver litt ut av en simmering på driv akselene... Er ikke så mye inni der, så det skal ikke store lekasjen til før det minsker i løpet av årene..!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre, er ikke så lenge til bilen skal på bukk.

Var det ikke GL5-olje. Er det fyll på til det renner over eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være et eller fler slitte drivledd. Det klonker også bra... Man kjenner jo greit om det er slakk i diffen hvis man setter på brekket og vrir mellomakslen. Kjenn om flensene ut også ler på seg og om drivakslene ler på seg. Kan være ganske mye slakk før du merker vibrasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være slakk i knute, men mye kan skyldes slakk/defekt oppheng til mellomaksel (carrier bearing).

Men er denne defekt, så vil akslingen bevege seg opp/ned i vertikal plan. Og det lager MYE donk......

 

PS! det sies at et BMW lager skal passe en god del av audi sine akslinger....(BMW 26 12 1 209 532). Koster noe sånnt som 25 dollar....Mener en kompis som byttet denne på sin 90Q20V betalte over 3000,-

dscn1004_small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter en foring ( endeledd ) i midten bak på drivverket. sjekket denne? husker ikke helt hva det kalles. kan være slakk i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.