Motor styreenhet ikke godkjent?

Anbefalte innlegg

Har kjørt diagnose på bilen min idag etter at den ikke ville gå mere en et par sekunder før den dødde ut.

Orange lampe med en bil /nøkkel lyser, denne fikk vi slettet,men så står det at Styreenheten er sperret og at motorstyreenhet ikke er godkjent, utfør adopsjon...

 

noen som har peiling på hva dette betyr??

 

bilen er vist nok chippet, men kan det ha noe å si??

 

håper på svar...... vil ut å kjøre i helga:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 - instrument

10

00 - Erfaringsverdier slettes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01 - motorstyring

04 - Grunninstilling

000 - Erfaringsverdier slettes

Jaha, og dette gjøres hvor??

 

Har bare diagnoseinstrumentet fra et mekonomen verksted tilgjengelig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, og dette gjøres hvor??

 

Har bare diagnoseinstrumentet fra et mekonomen verksted tilgjengelig....

 

Vet bare hvordan man gjør dette med Vas(vag-com).

 

MEn du må i hovedsak komme deg inn på "instrument".

 

PS: skrev feil første gang. det du har i sitatet er feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet bare hvordan man gjør dette med Vas(vag-com).

 

MEn du må i hovedsak komme deg inn på "instrument".

 

PS: skrev feil første gang. det du har i sitatet er feil.

Akkurat ja, får se hva vi får til imårgen da:)

 

takk for hjelpen så langt:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke noe klokere jeg...

Bilen har stått uten strøm i lang tid, kan dette ha noe med dette og gjøre??

Feilkodene som gjennstår er 01177 motorstyreenhet ikke godkjent, utfør adopsjon.

17978 styreenhet sperret.

 

nå starter ikke bilen i d hele tatt...tidligere gikk den i 2-3 sekunder før den stoppet, merkelig nok før jeg satte på downpipe og satte i lambdasonden, etter jeg monterte dette har den ikke startet...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle ting tyder på at det er startsperra som har slått inn for fullt...

kjørte komponent test på bilen idag og fikk feilmelding på alle dysene...

startsperra kutter vel bensintilførselen??

 

Hvor får jeg tak i vag-com??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt

VAG-COM License with HEX-USB+CAN Interface

 

Får håpe det ikke er så alt for lenge til den dukker opp... har ikke tid til dette her... hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller å få flytta bilen til et merkeverksted????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei d gidder jeg ikke enda... de kunne ikke gi meg en fast pris,regnet med det kom på mellom 3-15.000 alt etter, så da kjøper jeg like gjerne kabel selv og prøver å løse dette selv.

kabelen kan jo brukes til flere biler etter denne, og det blir neppe min siste bil fra vag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Tenkte bare sånn for at det kunne logge seg inn på hjerna, nullstille startsperre osv jeg.

Har aldri betalt ei krone jeg for alt sånn småtteri som de gjør på 5-10 minutter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... jeg fikk opplyst at de måtte ha inn bilen og feilsøke osv... og at det fort kunne ta tid..

jeg har tatt diagnose på bilen idag og prøvd å slette feil meldingene,men med det samme jeg slår av tenningen og på igjen er feilen tilbake...

får bare prøve og feile litt selv:)

Liker å lære nye ting, og er kjekt å ha en slik kabel:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke nøkkelen nøkkelen her? Er det ikke nøkkelen som opphever startsperra?

Sjekk om batteriet i nøkkelen er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har prøvd alle 3 nøkklene, til og med service nøkkelen,men det er nok noe mere avansert enn som så:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøkkelen trenger ikke noe batteri for att startsperra skal funke. Ligger en transponder i nøkkelen som klarer seg uten batteri. Er denne defekt må hele nøkkelen byttes.

 

Som det står til å begynne med her, så er det nok startsperra som nekter bilen å starte. "17978 styreenhet sperret" mener jeg kommer opp når startsperra har "slått til" og stoppet motoren etter 2sek. Kan være det bare er å kode opp nøklene til starsperra på nytt. Muligens må også motorstyreenheten tilpasses starsperra på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøkkelen trenger ikke noe batteri for att startsperra skal funke. Ligger en transponder i nøkkelen som klarer seg uten batteri. Er denne defekt må hele nøkkelen byttes.

 

Som det står til å begynne med her, så er det nok startsperra som nekter bilen å starte. "17978 styreenhet sperret" mener jeg kommer opp når startsperra har "slått til" og stoppet motoren etter 2sek. Kan være det bare er å kode opp nøklene til starsperra på nytt. Muligens må også motorstyreenheten tilpasses starsperra på nytt.

 

Var litt pussig at alle 3 nøkklene skulle kutte samtidig...og det etter at bilen hadde vært i grøfta og på taket et par runder..: klø :

 

Har hørt at det kan være litt plunder å få til dette me koding av nøkkler, men vi får prøve.

 

Hvor mange siffer skal denne koden inneholde?? fikk en 4-sifret kode fra Audi idag, men har ikkje fått tid til å prøve meg på kodingen enda...

vil ha bilen på veien snart..begynner å bli litt lei nå,,... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du dette problemet her har jeg vært borti opptil flere ganger på 1.8T. Må desverre skuffe deg med at du MÅ ha bilen på merkeverksted. Du klarer ikke å åpne en styreenhet som er sperra med Vagcom. Hvis det bare er å nullstille hjernen koster det ikke stort, men om det er et eller annet som må byttes så kommer jo feilsøking og slikt i tillegg og da kan det jo fort balle seg på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du dette problemet her har jeg vært borti opptil flere ganger på 1.8T. Må desverre skuffe deg med at du MÅ ha bilen på merkeverksted. Du klarer ikke å åpne en styreenhet som er sperra med Vagcom. Hvis det bare er å nullstille hjernen koster det ikke stort, men om det er et eller annet som må byttes så kommer jo feilsøking og slikt i tillegg og da kan det jo fort balle seg på.

Off... frykter at det kan ende opp på merkeverksted..

Ska nå prøve med vag-com når jeg får kabelen,går ikke det får jeg bare bite i det sure eplet og dra den tunge veien til verksted..

 

Er noen som sier at det skal la seg gjøre å programere nøkkler selv med vag-com, og er det ikke verre enn det er det jo greit for koden har jeg..

Vi får se hva som skjer... mest lyst å bare finne frem lighteren:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan folk si hva dem vil...

fikk diagnoseutstyret idag, og nå starter bilen å går som ei klokke:):):)

Vag-Com er tingen... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka koster vag-com?

jeg betalte 386 dollar, me dagens kronekurs er det ca 2586.-

Syntes det var vel anvendte penger jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.