Montere hvite instrumentskiver i A4 B5,hjelp..

Anbefalte innlegg

Fikk mine skiver i fra Birba i sted og skal montere de nå tenkte jeg,har tatt ut instrumentet og delt instrumentet nå.

 

Men hvordan får jeg av nålene?

Skal de bare dras rett av eller skrues av?? : klø :

 

Setter stooooor pris på hjelpen! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,på min A4 97mod dras nålene av sitter som fy.Prøv med en gaffel under nåla å vipp forsiktig.Tips,å justere turteller å spedometer etter bytte må gjøres før du setter på glasset igjen,sett instrumente i bilen uten glass å juster etter klima (turall å fart) ikke sett disse nålene så hardt til før du har sjekka fart å turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,flere som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,flere som har tips?

Gaffel er vel som regel det folk bruker.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaffel skal funke fint. Visstnok er det en liten fjær inni der som har en tendens til å forsvinne, så pass på når du tar de av. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt lyst på sånne selv.. Har du volt og oljetemp.viserne på sidene? Hva har du gitt for settet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt lyst på sånne selv.. Har du volt og oljetemp.viserne på sidene? Hva har du gitt for settet?

 

Heisann ;)

 

Jepp,det fulgte med til volt og temp,totalt 6stk skiver. :)

Men jeg fikk skiver til 94-97mod og jeg må ha til -> 02.00mod. :(

 

Åssen mod har du Håkon?

Har du 94-97mod kan du få kjøpe mine som ligger i org innpakning,du skal få de for 650kr,jeg ga 700kr. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann ;)

 

Jepp,det fulgte med til volt og temp,totalt 6stk skiver. :)

Men jeg fikk skiver til 95-97mod og jeg må ha til -> 02.00mod. :(

 

Åssen mod har du Håkon?

Har du 95-97mod kan du få kjøpe mine som ligger i org innpakning,du skal få de for 700kr,jeg ga 730kr. ;)

 

 

Kjører gammal bil jeg vett... : rolleyes 95.. Så om de passer høres det jo ut som vi har en deal... :) Men hvordan er det med lyset å sånn? Erstattes de med de orginale skivene eller legges de utenpå? Gjerne et bilde av dem.. Sier jeg skal ha dem så lenge så du ikke selger dem, med forbehold om at de blir "godkjent" av meg om det er greit..? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører gammal bil jeg vett... : rolleyes 95.. Så om de passer høres det jo ut som vi har en deal... :) Men hvordan er det med lyset å sånn? Erstattes de med de orginale skivene eller legges de utenpå? Gjerne et bilde av dem.. Sier jeg skal ha dem så lenge så du ikke selger dem, med forbehold om at de blir "godkjent" av meg om det er greit..? : smil :

 

Hehe,den er grei,skal ta bilder av de jeg. ;)

Dette er skiver som er myyyye bedre enn de i fra BS eller andre steder,dette er skiver som det er rød folie på baksiden så det er rødt lys i tallene. ;) Erstatter de gamle med disse nye. :)

 

Sjekk her,dette er skivene jeg har:

http://www.birba.com/shop/customer/product.php?productid=44&cat=43&page=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,flere som har tips?

 

Nålene må av! Ta en gaffel eller noe bak nålene og lirke til de løsner! IKKE ta hardt i! (snakker av erfaring). Den lille pinnen som nålen står på knekker om du puster litt for hardt på den... Ellers er det relativt lett, få deg en oversikt (manual e.l) over hvordan du får ut instrumenthuset slik at du lettere finner skruene!

 

Lurt å fylle bensintanken helt opp før du skifter slik at du er sikker på du får nålen nøyaktig etterpå! kjipt å gå tom når nålen fremdeles viser kvart tank...

 

Ta deg også en prøvetur før du setter på glasset igjen... Turteller og speedometer må ganske sikkert justeres for å få det nøyaktig! Har du gps kan du måle speedo med det, evt få noen til å kjøre i faste hastigheter foran/bak deg!

 

lykke til, og en gang til, vær FORSIKTIG når du tar av nålene...

 

Skrev dette i en annen tråd for en liten stund siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.