Topp-pakning URS4 AAN.. gåen?

Anbefalte innlegg

Ok, jeg byttet kjølevæsketank på bilen, da jeg ødela tuppen som går til overtrykket...Skulle da fylle etter væske, lufte, kjøre varm, titte osv..!!

 

DET ER DA ET VOLDSOMT TRYKK I ANLEGGET, slangen fra el.sirk motor mot blokk har sprukket av trykket. Denne har jeg nå byttet.

 

Etter 5 min kjøring er det så stort trykk at hvis jeg skrur opp toppa på tanken fosser det vann og luft ut, jeg må drive å lure lufta ut ved å skru opp, lukke, skru opp osv...

 

Det som er så pussig er at dette skjedde akkurat når jeg byttet tanken: klø :

 

Kan det være noe annet? motor går normalt, tempratur er normal osv.. Motor har ikke blitt varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kan du prøve å lufte systemet godt? Mulig du har en luftlomme ved termostaten, selv om tempen virker riktig. Et bra verksted kan også gjøre en kjapp måling på om du har eksos i kjølevæsken.

Har du tidlig S4 er det stor sjanse for at du har papirpakning, og da kan det være 'tiden' nå, dessverre. Jeg byttet for et år siden..

Uansett skal korken på reservoaret ha 1bar overtrykkssikring, jeg kjøpte like greit en ny. (hundrings)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kan du prøve å lufte systemet godt? Mulig du har en luftlomme ved termostaten, selv om tempen virker riktig. Et bra verksted kan også gjøre en kjapp måling på om du har eksos i kjølevæsken.

Har du tidlig S4 er det stor sjanse for at du har papirpakning, og da kan det være 'tiden' nå, dessverre. Jeg byttet for et år siden..

Uansett skal korken på reservoaret ha 1bar overtrykkssikring, jeg kjøpte like greit en ny. (hundrings)

 

 

Ja jeg har prøvd å lufte med varmeanlegget på fullt 3 ganger... Ja er vel en tidlig S4 1993 modell.. har rullet 210 000km

 

Men den korka, min slipper IKKE ut noe luft, tror jeg??: rolleyes Kansje jeg skal bestille meg en da? Men skal uansett ikke oppføre seg slik den gjør da! For du mener korka som sitter på tanken ikke sannt?

 

Fikk et tips av en kar å tappe hele anlegget fra det laveste punktet, for så å måle antall liter som er på, vet ikke helt jeg.. Men er vel verdt et forsøk å tappe av alt for så å starte på nytt. Kan det være lurt å prøve å kjøre uten termostat også?

 

Fikk pris fra et værksted igår: 7600 for jobben : gråter : Må da gå ann å få dette til billigere?? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde litt problemer med den gamle type 85 min med samme problem.

trodde vi var ferdige med å lufte, men etter en kjøre tur så blåste den av seg mye av vannet igjen.

men etter en skikkelig omgang med mange bobler og mye klemming på slanger osv så ble det til slutt:)

tror nok jeg hadde ville prøvd en gang til hvis jeg var deg:)

 

Har fått tips om å la bilen stå i litt oppoverbakke: klø :

Har aldri prøvd det selv, men det var en som jobba på møller som hadde prøvd det på et par biler, og mente det hjalp:)

 

hvis gåen:

Hør med beitstad auto....Sjefen der har vært verksmester på møller og kan yrket sitt...og et hakk billigere.....mulig klubb rabatt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde litt problemer med den gamle type 85 min med samme problem.

trodde vi var ferdige med å lufte, men etter en kjøre tur så blåste den av seg mye av vannet igjen.

men etter en skikkelig omgang med mange bobler og mye klemming på slanger osv så ble det til slutt:)

tror nok jeg hadde ville prøvd en gang til hvis jeg var deg:)

 

Har fått tips om å la bilen stå i litt oppoverbakke: klø :

Har aldri prøvd det selv, men det var en som jobba på møller som hadde prøvd det på et par biler, og mente det hjalp:)

 

hvis gåen:

Hør med beitstad auto....Sjefen der har vært verksmester på møller og kan yrket sitt...og et hakk billigere.....mulig klubb rabatt:)

 

 

Må kansje lufte enda mere da... Møller mente at når det var så mye luft, så må den faktisk produseres en plass:o

 

Ettersom jeg bor i en hælvettes motbakke så må jeg vel prøve det da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.